نهمین جشنواره منطقه‎ای«تمداربیت» در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3353945
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

نهمین جشنواره منطقه‎ای«تمداربیت» در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری نهمین جشنواره ادبی شعر گویشی منطقه‎ای «تمداربیت» با حضور ۱۱۱ شاعر به میزبانی شهرستان اردل خبرداد.

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ارسال ۳۷۷ اثر به نهمین جشنواره ادبی شعر گویشی منطقه‎ای تمداربیت، افزود: این جشنواره با حضور ۱۱۱ شاعر از استان‎های زاگرس‎نشین کشور در شهرستان اردل برگزار می‏شود.

وی اظهارکرد: معاونت فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای سیاست‎های راهبردی وزارت‌خانه و اهتمام به پاس‌داشت و ارتقای ادبیات گویشی و بومی و طبق شعار سال مبنی بر «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» اقدام به برگزاری نهمین جشنواره ادبی شعر گویشی منطقه‌ای تمداربیت کرده است.

به گفته وی، این جشنواره با اولویت آداب و سنن اقوام و با موضوعات آئینی در بخش‎های «انتظار»، «فرهنگ ایثار و شهادت»، «عفاف و حجاب»،«امام رضا(ع)»، «همدلی و هم‌زبانی» برگزار می‎شود.

دبیر نهمین جشنواره ادبی شعر گویشی منطقه‏ای تمداربیت با بیان اینکه ۳۷۷ اثر از ۱۱۱ شاعر در ۱۹ استان زاگرس نشین به دبیرخانه نهمین جشنواره ادبی شعر گویشی منطقه‎ای تمداربیت رسیده است افزود: از این تعداد ۹۷ اثرآینی، ۱۲۸ اثر آزاد و ۱۳۵ اثر در بخش فارسی است.

به گزارش ایکنا، اختتامیه نهمین جشنواره ادبی شعر گویشی منطقه‎ای «تمداربیت»، روز چهارشنبه ۱۱ شهریور سال جاری در مجتمع فرهنگی و هنری مهرگان اردل برگزار می‎شود.

captcha