بررسی نحوه گزینش «دانشجو معلمان قرآنی»/ تکذیب سخنان منتسب به آیت‌الله علوی گرگانی
کد خبر: 3353172
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
مهم‌ترین اخبار هفته در سرویس معارف؛

بررسی نحوه گزینش «دانشجو معلمان قرآنی»/ تکذیب سخنان منتسب به آیت‌الله علوی گرگانی

گروه دانشگاه: تکذیب سخنان منتسب به آیت‌الله علوی گرگانی و بررسی نحوه گزینش «دانشجو معلمان قرآنی» و از مهم‌ترین اخبار گروه معارف در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار سرویس معارف که در هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایکنا قرار گرفت:

استیضاح وزیر علوم با ۲۶ امضا کلید خورد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس خبر داد.

عناوین حدیثی مقطع کارشناسی علوم قرآن تجمیع و بازنگری شدند

کارویژه ویرایش دوم سرفصل دروس رشته تجمیعی علوم قرآن و حدیث با موضوع ویرایش عناوین سرفصل‌های حدیثی پیشنهادی مقطع کارشناسی، با حضور اساتید این رشته در مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور برگزار شد.

اولویت‌های وزارت علوم برای برنامه ششم توسعه کشور اعلام شد

قرار گرفتن دانشگاه‌های ایران در سطح بین‌المللی، کار آفرین شدن دانشگاه‌ها، رشد فناوری و تأسیس شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های وزارت علوم در برنامه ششم توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور اعلام شده است.

بررسی نحوه گزینش «دانشجو معلمان قرآنی» و چگونگی تعیین منابع و شیوه کار

نحوه گزینش «دانشجو معلمان قرآنی»، چگونگی تعیین منابع و شیوه کار در این طرح و وضعیت دروس قرآنی در دانشگاه‌ها از مهم‌ترین مواردی بود که اول شهریورماه در نشست مشورتی طرح دانشجو معلم قرآن کریم در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان مطرح شد.

گزارش ایکنا از «سامانه‌های پیامکی» که پاسخگو نیستند

یکی از ویژگی‌های بارز حوزه‌های علمیه و فقه شیعه، به روز بودن و تلاش برای پاسخگویی به نیازهای زمانه و استفاده از تکنولوژی‎های روز برای رفع نیازهای شرعی مردم است؛ امکان جدیدی که بعضا با اختلال مواجه شده است.

برنامه‎ریزی ۱۰ ساله برای ارتقای زبان‎آموزی در حوزه‎های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه دوم شهریور در مراسم اختتامیه اردوی زبان عربی مدارس حوزه علمیه قم از برنامه‌ریزی ده‌ساله برای ارتقای روند رو به رشد زبان‌آموزی به ویژه زبان عربی به عنوان یکی از دروس اصلی در حوزه خبر داد.

اختصاص یکی از ۴۷ طرح‌‌ شورای عتف به تفسیر قرآن/ جایگزین ISI در علوم قرآن چیست؟

دبیرکل شورای عالی عتف سوم شهریورماه در نشست خبری با اعلام این خبر که یکی از ۴۷ طرح‌ کلان ملی در شورای عالی عتف به «تفسیر قرآن» اختصاص یافته است، اظهار کرد: در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی، اولویت‌های لازم برای علوم انسانی تغییر می‌کند.

گزارش ایکنا از بیش از یک دهه فعالیت گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه خوارزمی

31 مردادماه سالگرد تأسیس یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران است: «دانشگاه تربیت معلم» که بعدها نام آن به دانشگاه خوارزمی تغییر یافت.

اولویت آشنایی با مفاهیم قرآنی در جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها

رئیس مرکز جذب اعضای هئیت علمی وزارت علوم دوم شهریورماه در نشست خبری مرکز جذب اعضای هیئت علمی با محوریت فراخوان جذب اعضای هیئت علمی گفت: در جذب عموم اعضای هیئت علمی برای کسانی که آشنایی با مفاهیم قرآنی دارند، اولویت قائل می‌شویم.

گزارش ایکنا از گفت‌وگو پیرامون ناسازگاری‌های قرآن و عهدین در خانه اندیشمندان علوم انسانی

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با طرح این پرسش که آیا قرآن قائل به تحریف کتب مقدس هست؟ اظهار کرد: چهار دلیل در جامعه اسلامی رایج است که اعتقاد دارد لزروما باید در کتب مقدس تحریف ببینیم.

انجمن قرآن‌پژوهی نقشی در تدوین متون قرآنی نظام آموزشی جدید حوزه نداشته است

رئیس انجمن قرآن‌پژوهی حوزه‌های علمیه گفت: ما در تدوین متون درسی نظام آموزشی جدید حوزه نقشی نداشته‌ایم و از این مسئله اطلاعی ندارم.

تکذیب سخنان منتسب به آیت‌الله علوی گرگانی
مسئول دفتر آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی تاکید کرد: انتساب برخی مطالب درباره متفاوت بودن جنس خون مومن و کافر به آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی کذب محض است و برخی با هدف اهانت به مرجعیت اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

آغاز فعالیت کانون‌های رضوی و فاطمی همزمان با جشنواره ملی بانوی کرامت

اول شهریورماه آیین افتتاح جشنواره ملی بانوی کرامت با حضور رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، اعضای ستاد و جمعی از دانشگاهیان برگزار شد و در حاشیه آن، کانون‌های رضوی و فاطمی در دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی آغاز به کار کردند.

قبولی ۱۱هزار و ۵۰ نفر در آزمون دانش‌پذیری کارشناسی ارشد فراگیر

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اشاره به قبولی بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون دانش‌پذیری مقطع ارشد فراگیر این دانشگاه، زمان‌ ثبت‌نام دانشجویان پذیرفته شده در آزمون دوره دکتری(ph.D) سال تحصیلی ۹۵-۹۴ را ۵ و ۶ شهریور اعلام کرد.

ایجاد تغییرات اساسی در بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد

مدیر کل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری بخش نهایی بیستمین دوره رقابت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد از تغییرات اساسی در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد در بیست و دومین دوره این مسابقات خبر داد.

حمایت از پایان‌نامه‌های با موضوع قرآن‌کاوی رایانشی در دانشگاه شهید بهشتی

رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن با اعلام جذب شش دانشجو برای رشته‌ قرآن‌کاوی رایانشی در مهرماه ۹۴، از برنامه‌ریزی برای جذب دانشجوی خارجی برای این رشته خبر داد.

ارتقای شانزده پله‌ای رتبه کیفیت پژوهش و تولید علم ایران

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اعلام خبر ارتقای شانزده پله‌ای رتبه کیفیت پژوهش و تولید علم ایران گفت: اولین بند از سیاست‌های کلان علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری مرجعیت علمی و فناوری است.

پاسخ شیخ الازهر به آیت‌الله مکارم دریافت شد  

رئیس شبکه جهانی ولایت که تحت اشراف آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی اداره می‌شود، با تایید دریافت پاسخ نامه شیخ الازهر به آیت‌الله‌العظمی مکارم تاکید کرد: محتوای این نامه فعلا علنی نمی‌شود.

عضویت دانشگاه علوم و معارف قرآن در کمیسیون پژوهش‌های قرآنی وزارت علوم

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در آستانه عضویت رسمی در کمیسیون پژوهش‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

وزیر علوم جزئیات تصمیمات در مورد بورسیه‌ها را اعلام کرد

محمد فرهادی با توجه به تداوم طرح موضوع بورسیه‌ها در بعضی از رسانه‌ها گفت: وزارت علوم با اعلام نهایی تصمیمات متخذه، امیدوار است همگان با تأکید بر شئونات نظام اسلامی و اجرای امور بر مدار قانون، از مجادلات بی‌حاصل و جوسازی‌های رسانه‌ای پرهیز کنند.

captcha