هتک حرمت مسجد و مرکز اسلامی «اوماها» آمریکا
کد خبر: 3350945
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

هتک حرمت مسجد و مرکز اسلامی «اوماها» آمریکا

گروه بین‌الملل: تعدادی افراد ناشناس و خرابکار بامداد دیروز، اول شهریورماه، با حمله به مسجد و مرکز اسلامی شهر «اوماها» در ایالت «نبراسکا» آمریکا به این مرکز خساراتی وارد کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از «ketv.com»، تعدادی افراد ناشناس و خرابکار بامداد دیروز اقدام به پرتاب سنگ به مرکز اسلامی اوماها کردند که در اثر آن علاوه بر شکسته‌شدن شیشه‌های مرکز، خساراتی به آن وارد آمد.  
پلیس هنوز از علت و عامل این حادثه آگاه نیست، اگرچه تصویر افراد خرابکار توسط دوربین‌های امنیتی ثبت شده است.

«کنت اندرسون» که 61 سال دارد و در همسایگی این مرکز سکونت دارد، می‌گوید: در طول این همه سال هرگز ندیده است که مرکز اسلامی مشکلی را برای منطقه ایجاد کرده باشد.  
«کاترین روبیلارد»، از دیگر ساکنان مسیحی منطقه که توسط این مرکز با اسلام آشنایی پیدا کرده و درباره آن مطالعه می‌کند، در خصوص رفتار و منش کارکنان مسلمان این مرکز می‌گوید: آنها انسان‌های واقعا خوبی هستند و من هرگز ندیده‌ام که برای منطقه و ساکنان آن مزاحمت ایجاد کنند.
وی علت این قبیل خرابکاری‌ها را جهل و تعصب می‌داند که از سوی افرادی که از داشتن شخصیت ضداجتماعی رنج می‌برند، صورت می‌گیرد.
به گفته مسئولان مرکز در طی 20 سال گذشته این برای نخستین بار است که یک عملیات خرابکارانه علیه این مرکز اسلامی و عبادتگاه مسلمانان رخ می‌دهد.

captcha