«تأویل عرفانی، تفسیر باطنی» و «پیام رمضان» منتشر شدند
کد خبر: 3337730
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
به کوشش بوستان کتاب؛

«تأویل عرفانی، تفسیر باطنی» و «پیام رمضان» منتشر شدند

گروه ادب: کتاب «تأویل عرفانی، تفسیر باطنی» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله بابایی، «پیام رمضان» به قلم آیت‌الله علی کریمی جهرمی و «رنگ طاها» نوشته ابوالفضل هدایتی فخر داوود از سوی انتشارات موسسه بوستان کتاب منتشر شدند.

حجت‌الاسلام عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید انتشارات بوستان کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به انتشار کتاب «تأویل عرفانی، تفسیر باطنی» از حجت‌الاسلام حبیب‌الله بابایی اشاره کرد و گفت: این اثر در قطع رقعی و در ۱۸۸ صفحه منتشر شده است.
وی توضیح داد: تأویل در عرفان نه به معنای خلاف ظاهر، بلکه به معنای تفسیر باطنی ظواهر قرآنی است و این هرگز به معنای عدول از ظاهر قرآنی که خود ملاک تأویل است، نیست. سرّ چنین تأویل باطنی در تکثر معانی آیات قرآنی نهفته که بسیار متفاوت از نگاه نسبیت‌گرا در قرائت‌های مختلف از دین است. تأویل باطنی و تفسیر عرفانی از آیات در دو مرحله رخ می‌دهد: اول، مرحلهٔ کشف باطن و دوم مرحله تبیین و تفسیر باطن.

حجت‌الاسلام اشرفی همچنین به انتشار کتاب «پیام رمضان» به قلم آیت‌الله علی کریمی جهرمی اشاره کرد و گفت: پیام رمضان، کسب تقوا و پرهیزکاری است. پیامی که عصاره همهٔ آیات قرآن و چکیده تلاش‌های رسول گرامی(ص) و ائمه معصومین(ع) است. در این ماه مبارک، انسان با کنترل اعضا و جوارح خویش، می‌تواند مسیر خودسازی را برای خود هموار سازد و در مسیر کسب تقوا، گام‌های مؤثری بردارد. این کتاب با استفاده از آیات و روایات، پیام‌های ماه مبارک رمضان را مرور می‌کند.
وی در معرفی نویسنده کتاب توضیح داد: آیت‌الله علی کریمی جهرمی فرزند فرج‌الله، از مجتهدان و اساتید حوزه علمیه قم است. وی تحصیلات مقدماتی را در جهرم سپری کرد و از همان ابتدای طلبگی از آیت‌الله سیدمحمدابراهیم حق‌شناس جهرمی بهره‌های اخلاقی فراوانی برد. سپس با اقامت در شیراز در مدرسه‌ آقا باباخان و سپس مدرسه‌ حسینیه اقوام به تحصیل پرداخت و از محضر درس آیات عظام سیّدمحمّدباقر آیت‌اللهی، شیخ محمدجواد آیت‌اللهی و شیخ محمدصادق دارابی و مرحوم سیدنورالدین حسینی‌الهاشمی شیرازی بهره‌مند شد و بعد در قم در دوران تجرد ابتدا در مدرسه رضویه و سپس در مدرسه‌ خان اقامت داشت. دروس سطح خود را در محضر اساتیدی چون آیت‌الله سیدمحمدباقر طباطبایی سلطانی فرا گرفت و توانست در نوزده سالگی دروس سطح را به پایان برساند. استادان وی در سطوح عالیه عبارتند از: آیات عظام سیدروح‌الله خمینی، گلپایگانی، میرزا هاشم آملی، سیدمحمد محقق داماد، محمدعلی اراکی، عباسعلی شاهرودی و مرتضی حائری یزدی.  وی به مدت ۲۶ سال از محضر آیت‌الله محمدرضا گلپایگانی بهره برد و تقریرات دروس خارج وی را به روشی شایسته به نگارش درآورد. قبل از انقلاب به علت فعالیت ضد حکومت شاه چندین بار در شهرهای استان خوزستان، بوشهر، جهرم، قم و تهران دستگیر و ممنوع‌المنبر شد. وی پیش از این در مسجد رضوی (خیابان ۱۹ دی) و مسجد نو اقامه نماز جماعت داشته و در حرم حضرت معصومه(س) در قم نیز نماز جماعت را اقامه کرده است. در سال ۱۳۷۷ به عنوان پژوهشگر برتر قرآنی کشور شناخته و در سال ۱۳۸۶ به عنوان استاد نمونه حوزه‌های علمیه معرفی شده است.

حجت‌الاسلام اشرفی همچنین به انتشار کتاب «رنگ طاها» به قلم ابوالفضل هدایتی فخر داوود در 124 صفحه اشاره کرد و گفت: دیگر کتاب چاپ اول این انتشارات که اخیراً منتشر شده «بررسی دیدگاه‌ها درباره حروف مقطعه و روایات آن» نوشته حسین رحمانی فرد است که در 296 صفحه با بهای 150 هزار ریال منتشر شده است.

captcha