حقیقت حجاب فطرت سالم را ملزم به اطاعت می‌کند
کد خبر: 3328430
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
حجت‌الاسلام ستوده:

حقیقت حجاب فطرت سالم را ملزم به اطاعت می‌کند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاثیرات رعایت حجاب را مرتبط با همه افراد جامعه دانست و گفت: حجاب از آثار، برکات و نقش آفرینی‌های خاصی برخوردار است و اگر حقیقت این حکم برای انسان‌ها روشن و آشکار شود بعید است که فطرت‌های سالم و خداخواه تسلیم آن نشوند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: مقوله بی‌حجابی امروز به یک معضل کاملا مشهود در جامعه درآمده است و تاثیرات منفی این معضل نه تنها افراد بی‌حجاب بلکه تمامی اعضای جامعه را در بر می‌گیرد.
وی حجاب و عفاف را یک دستور دینی عنوان کرد و افزود: حجاب و عفاف از مسائل مهم و کلیدی جامعه ماست و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به خود گرفته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید ویژه به حفظ حجاب توسط بانوان ادامه داد: به دلیل اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را شامل می شوند، حجاب در تنظیم روابط زن و مرد نقش ویژه دارد.
ستوده تاثیرات رعایت حجاب را مرتبط با همه افراد جامعه دانست و تاکید کرد: حجاب از آثار، برکات و نقش آفرینی‌های خاصی برخوردار است و اگر حقیقت این حکم برای انسان‌ها روشن و آشکار شود بعید است که فطرت‌های سالم و خداخواه تسلیم آن نشوند.
وی به ضرورت فعال سازی کارگروه حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: رعایت حجاب و عفاف در جامعه عامل مهم کاهش آسیب های اجتماعی بوده که در این میان کارگروه حجاب باید فعالانه وارد عمل شود.
به گفته عضو شورای فرهنگ عمومی حجاب و پوشش اسلامی یکی از اوامر انسان ساز الهی و یکی از احکام حیات بخش اسلام در زندگی و منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها و شرایط روانی او است و می تواند زمینه ساز پویائی و کمال انسانی فرد و جامعه شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش آفرین است بلکه می تواند خانواده، اجتماع و.. . را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
ستوده افزود: همان طور که رعایت حجاب به‌ عنوان یک امر ضروری می‌تواند مفید باشد، ‌ عدم رعایت آن نیز پیامدهایی منفی را به همراه دارد.

captcha