دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درباره دانشگاه فرهنگیان یک فرصت است
کد خبر: 3327921
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
مهرمحمدی:

دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درباره دانشگاه فرهنگیان یک فرصت است

گروه دانشگاه:‌ سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشگاه فرهنگیان، صدا و ندایی است که باید همه ما به آن پاسخ دهیم، گفت: دغدغه‌های ایشان درباره دانشگاه فرهنگیان، یک فرصت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در جمع همکاران سازمان مرکزی دانشگاه حضور یافت و در نشستی صمیمانه به برخی پرسش‌های آنان پاسخ داد. در ابتدای این مراسم که به‌مناسب ایام ماه رمضان برگزار شده بود حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی ضمن سخنانی بر اهمیت و جایگاه قرآن کریم تأکید کرد.

وی با اشاره به یکتا بودن این کتاب الهی، به ویژگی‌های برجسته آن همچون جذابیت محتوا، ادبیات سرشار از زیبایی و تأثیرگذاری از نظر موسیقی و همچنین نفوذ آن در بین همگان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام بهشتی با تأکید بر جامعیت قرآن کریم آن را به‌عنوان بهترین منبع برای پژوهش در زمینه‌های مختلف توصیه کرد.

بنا بر این گزارش، در ادامه مراسم همکاران به طرح مطالب خود با سرپرست دانشگاه پرداختند.

مهرمحمدی در پاسخ به طرح مطلبی با این مضمون که جهت دست‌یابی به جایگاه مورد تأکید مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان چه برنامه‌های جامعی پیش‌بینی شده و چه برنامه‌هایی در این راستا در سال جاری دارید؟ گفت: وقتی نگاهی ویژه از جانب شخصیتی مانند رهبر معظم انقلاب اعلام می‌شود، صدا و ندایی است که باید همه ما به آن پاسخ دهیم. هر چند مسئولیت ما در این زمینه بیشتر است. پیشنهاد می‌کنم همه به این موضوع فکر کنند و چنین دغدغه‌ای داشته باشند؛ چرا که من معتقدم دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره دانشگاه فرهنگیان یک فرصت است.

وی افزود: پس از فرمایشات معظم‌له در شانزده اردیبهشت امسال، نامه‌ای را به محضر ایشان نوشتم و توضیح مختصری از محورهایی که مورد دغدغه ایشان و وظایف دانشگاه بود ارائه دادم. این تقاضا نیز عنوان شد که نشستی با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم و به شکل تفصیلی دیدگاه‌های معظم‌له را بشنویم، برنامه‌های انجام شده را عرضه کنیم و بتوانیم تعاملی جدی و وسیع برقرار کنیم.

مهرمحمدی پیرامون «آنچه که در خود دانشگاه در این راستا باید انجام شود» ادامه داد: اگر بخواهیم به‌طور همه‌جانبه دغدغه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب را در دانشگاه فرهنگیان مورد نظر قرار دهیم باید بگویم در جلسات متعدد به این نتیجه رسیده‌ایم که باید برنامه جامع و راهبردی دانشگاه را از منظر دغدغه‌های معظم‌له مورد بازبینی قرار دهیم. پنجاه و نه راهکار در این برنامه دیده شده، باید آنها را اولویت‌بندی می‌کردیم و از حیث قرابت این اولویت‌ها با دغدغه‌های ایشان به سمت عملیاتی کردن راهکارها حرکت کنیم.

وی گفت: علاوه بر این باید نشست‌هایی در سراسر کشور توسط مدیران با محوریت هم‌اندیشی درباره همین موضوع برگزار شود. برآیند این نشست‌ها باید در یک هم‌اندیشی مورد بررسی و بهره‌برداری قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: این‌ها جلوه‌ای از آن نداست که از طرف مقام معظم رهبری مطرح می‌شود و در برابر آن مسئول هستیم. این مجرا را ایجاد کردیم تا کسانی که آینده دانشگاه برایشان مهم است در این موضوع ورود کنند.

captcha