اطعام بیش از 1500 نفر از محل نیات واقفان در خضری دشت بیاض
کد خبر: 3327769
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

اطعام بیش از 1500 نفر از محل نیات واقفان در خضری دشت بیاض

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف خضری دشت بیاض گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 1500 نفر از صائمین و روزه‌داران از محل نیت واقف خیراندیش مرحوم محمد حسین ملک اطعام شدند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حیدری، رئیس اداره اوقاف خضری دشت بیاض شب گذشته، 22 تیرماه در جمع روزه‌داران گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای اجرای نیت واقف خیراندیش مرحوم محمد حسین ملک در ماه مبارک رمضان بیش از 1500 نفر اطعام شدند.



وی با اشاره به اطعام نیازمندان و روزه‌داران عنوان کرد: برپایی سفره‌های افطار در سطح شهر، بقاع متبرکه امامزادگان شهرستان در حال انجام است.



رئیس اداره اوقاف خضری، با بیان اینکه اولویت اجرای این برنامه در بقاع متبرکه است، بیان کرد: براساس فرموده مقام عظمای ولایت مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور، در تلاش هستیم برنامه را بیشتر با محوریت این مراکز انجام دهیم.



حیدری به برگزاری سفره‌های اطعام در امامزاده عبداهله کارشک و امامزاده اسماعیل خشکان اشاره کرد و ادامه داد:  6000 نفر در قالب همین برنامه‌ها در ماه مبارک  رمضان میهمان سفره‌های ضیافت افطاری و سحری شده‌اند.



وی با بیان اینکه در این ماه بهره‌برداری لازم از نیت وقف مرحوم محمد حسین ملک در راستای اطعام صائمین و روزه‌داران صورت گرفته است، عنوان کرد: این وقف ارزشمند، علاوه بر آثار اخروی که برای این واقف خیر اندیش به‌دنبال داشته است، تأثیرات بسیار زیادی نیز در جامعه دارد.



رئیس اداره اوقاف خضری وقف را سنتی پسندیده و مورد تأکید در آموزه‌های دینی اسلام خواند و یادآور شد: اجرای نیت این واقف در ماه رمضان، زمینه آشنایی بیشتر مردم با وقف به‌عنوان مقوله‌ای بسیار ارزشمند و احسانی ماندگار را فراهم می‌سازد.

captcha