تهیه طرح «نظام سلامت در اسلام»
کد خبر: 3318334
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
نورمحمدی خبر داد:

تهیه طرح «نظام سلامت در اسلام»

گروه سلامت: مدیر گروه پزشکی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی از تدوین طرح نظام سلامت خبر داد.

غلامرضا نورمحمدی، مدیر گروه پزشکی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه بخش مهمی از نظام سلامت بحث پیشگیری بوده که خود یکی از اصول طب اسلامی است، اظهار کرد: در این راستا در حال تهیه طرحی به‌نام نظام سلامت در اسلام هستیم.

وی افزود: در این طرح تأکید زیادی بر روی بحث پیشگیری می‌شود، بخش مهمی از مبحث پیشگیری موضوع تغذیه است که در حال حاضر با توجه به ماه مبارک رمضان از اولویت خاصی برخوردار شده است.

نورمحمدی در پاسخ به این پرسش که حوزه علمیه قم چه برنامه‌ تبلیغی را می‌تواند در مساجد برای سلامتی روزه‌داران ارائه دهد گفت: در حوزه علمیه قم معاونتی به نام معاونت تبلیغ وجود دارد از این معاونت درخواست شده است تا یکسری از توصیه‌های سلامتی از سوی منبریان برای مردمی‌که در مساجد حضور یافته‌اند ارائه شوند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آداب غذا خوردن، آن را یکی از مباحث مهمی دانست که اسلام بر آن تأکید دارد و گفت: اگر فردی آداب غذا خوردن را رعایت کند دچار بیماری نمی‌شوند امام رضا(ع) فرمودند یک سوم ظرفیت معده انسان برای ذخیره غذا، یک سوم برای آشامیدن و یک سوم دیگر نیز برای تنفس معده چون‌ اگر معده پر شود فشاری که بر دیافراگم اعمال می‌کند موجب ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود.

نورمحمدی یادآور شد: اشتباه و عادت غذایی ما در ماه‌ رمضان به تند‌خوری، بد جویدن و بدون هضم غذایی است که تلنبار می‌کنیم و این باعث می‌شود که دچار مشکل شویم به همین دلیل است که در بیشتر روایات بر کم خوری و آهسته خوری سفارش کرده‌اند.

captcha