کمک‌های خیرین تنها راه جلوگیری از تعطیلی مؤسسات قرآنی است
کد خبر: 3317333
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
محمدی:

کمک‌های خیرین تنها راه جلوگیری از تعطیلی مؤسسات قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی تشکیل مجمع خیرین قرآنی را در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر بسیار مؤثر دانست و افزود: این امر موجب تدوین برنامه‌ریزی درست در راستای سیاست‌ها و اهداف قرآنی می‌شود.

حسین محمدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نقش خیرین را در گسترش فعالیت‌ها و ترویج فرهنگ قرآنی بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: با توجه به وضعیت موجود که بودجه دولتی خاصی برای فعالیت‌های قرآنی در نظرگرفته نشده کمک‌های خیرین تنها راه کمک در جهت توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی شمار می‌رود.

وی گفت: تنها راه جلوگیری از ورود کشور به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی وصل بودن جوانان به قرآن است؛ لذا انتظار می‌رود به گردش مالی و فعالیت هر چه بیشتر مؤسسات قرآنی کمک شود و از تعطیلی آنها جلوگیری بعمل آید. تشکیل مجمع قرآنی در دستور کارسازمان تبلیغات اسلامی قراردارد ولی متأسفانه هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تشکیل این مجمع را در راستای دستیابی به اهداف قرآنی بسیارموثر عنوان کرد و گفت: تشکیل چنین مجامعی موجب می‌شود خیرین دور هم جمع شده و در راستای سیاست‌ها و اهداف قرآنی برنامه‌ریزی کنند ضمن اینکه با این کار میزان دسترسی به خیران  قرآنی افزایش خواهد داد.

مسئول مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی سفینة النجاة اراک با بیان اینکه  حمایت‌های دولتی  در ترویج قرآن و برپایی مؤسسات قرآنی کفایت نمی‌کند و نمی‌تواند جلو تعطیلی این مؤسسات را بگیرد ادامه داد: در شرایط کنونی خیرین می‌توانند با حمایت‌های مالی از مؤسساتی که توان تأمین مخارج کلاس‌ها را ندارند بیشترین نقش را در توسعه و ترویج قرآن ایفا کنند.

محمدی در پایان از برگزاری طرح ارتقای سطح معلمان توسط مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی سفینه النجاة اراک با همکاری سازمان تبیلغات اسلامی استان خبرداد و اظهار کرد: این دوره بازآموزی و ارتقای سطح معلمی 100 نفراز معلمان قرآنی مؤسسات و آموزش و پرورش به مدت یک روز در محل سازمان تبلیغات استان مرکزی برگزار شده است.

captcha