شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان همچنان فاقد مؤسسه قرآنی هستند
کد خبر: 3089361
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
ایزدی:

شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان همچنان فاقد مؤسسه قرآنی هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس علوم قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از نبود مؤسسه قرآنی در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان خبر داد.

علی‌اصغر ایزدی، کارشناس علوم قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‏‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بیشترین تعداد مؤسسه‌های قرآنی استان در شهرستان شهرکرد با 11 مؤسسه و کمترین تعداد در شهرستان بن با یک مؤسسه قرآنی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به نبود مؤسسه قرآنی در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان، تلاش مسئولان برای رفع این خلأ در راستای ترویج فرهنگ قرآن و مهجوریت زدایی از این کتاب هدایت بخش را خواستار شد.

ایزدی شرط اعطای مجوز را آمادگی سه متخصص در رشته‎های مرتبط با علوم قرآنی و دارا بودن مدرک سطح 2 حوزه که معادل با مدرک لیسانس است عنوان کرد و گفت: همچنین، اداره فرهنگ و ارشاد سخت‌گیری برای مکان برپایی مؤسسه‎ها ندارد.

وی حمایت از قرآن آموزان و سیاست‌گذاری در حوزه‌های قرآنی را هدف از برگزاری این مؤسسه‎ها برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه متقاضیان این کلاس‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است به دنبال بالا بردن سطح کیفی این مؤسسه‌ها هستیم، که در همین راستا دوره‌های تخصصی در راستای بالا بردن سطح آمادگی مربیان قرآنی و آشنایی با روش‌های جدید برگزار می‌شود.

ایزدی همچنین، برگزاری دوره‌های مربی‌گری با همکاری معاونت فعالیت‌های قرآنی اصفهان را از دیگر برنامه‌ها در راستای بالا بردن کیفیت این مؤسسات عنوان کرد.

captcha