قرآن محور هدفمندسازی آموزش عالی است/ برگزاری جلسات کارگروه در آینده نزدیک
کد خبر: 2985109
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
رئیس کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی:

قرآن محور هدفمندسازی آموزش عالی است/ برگزاری جلسات کارگروه در آینده نزدیک

گروه دانشگاه: رئیس کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی اظهار کرد: علوم قرآنی برای توسعه آموزش عالی کیفی و به عبارت دیگر هدفمند کردن آموزش عالی، یک اصل است.

مجتبی شریعتی نیاسر، رئیس کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی و معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با برنامه‌های این کارگروه گفت: هنوز جلسات آن تشکیل نشده است که من بتوانم درباره‌اش صحبت کنم.

وی افزود: در دوره من هیچ جلسه‌ای هنوز تشکیل نشده است. قرار بود هفته گذشته جلسه‌ای تشکیل شود که البته به تعویق افتاد.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای نداریم، در پاسخ به این سؤال که آیا بودجه‌ای دریافت شده است؟ اظهار کرد: بودجه‌ای در همین سال 93 به دانشگاه‌ها برای فعالیت‌های قرآنی داده شد که حوزه آموزش را نیز در بر می‌گرفت. منتهی در زمانی که من آمده‌ام هنوز جلسه‌ای نداشته‌ایم که ما بتوانیم روی آن کار کنیم.

قرآن، محور هدفمندسازی آموزش عالی است

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: با توجه به اینکه علوم قرآنی برای توسعه آموزش عالی کیفی و به عبارت دیگر هدفمند کردن آموزش عالی یک اصل است؛ بنا بر این مورد توجه ویژه ما است، منتهی باید زمان آن برسد تا ما بتوانیم برنامه‌های خودمان را اعلام کنیم و الان آن زمان نیست.

رئیس کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی در پاسخ به این سؤال که جلسه تعیین برنامه‌های آموزشی در این حوزه چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: هماهنگی برگزاری جلسه را دفتر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور انجام می‌دهد. تصور من این است که شاید ظرف یکی دو هفته آینده برگزار شود.

یادآور می‌شود، مجتبی شریعتی نیاسر، برای تصدی سمت معاون آموزشی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری در روز چهارم دی‌ماه 93 منصوب شده است.

captcha