ضرورت توجه به ساخت، احیا، تقویت و بازسازی امت اسلامی در سال‌های آتی
کد خبر: 2979705
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
آیت‌الله کعبی مطرح کرد:

ضرورت توجه به ساخت، احیا، تقویت و بازسازی امت اسلامی در سال‌های آتی

گروه سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اولویت‌های مهم نظام در سال‌های آینده گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد ساخت، احیا، تقویت و بازسازی امت اسلامی بر پایه استراتژی‌های ثابت بین‌المللی است.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در مورد اولویت‌هایی که در سال آینده باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اولویت‌هایی که باید مد نظر قرار گیرد، مسائلی است که نه تنها در یک سال، بلکه باید در دهه پیش رو پیگیری شود.
وی افزود: یکی از این اولویت‌ها مسئله فرهنگ و تحول فرهنگی بر پایه تحول در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.
کعبی همچنین اظهار کرد: از دیگر اولویت‌ها پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر پایه تحول در نظام بانکی و سیاست‌های ارزی و پولی بر اساس اقتصاد اسلامی است؛ در همین راستا مبارزه سازمان‌یافته با مفاسد اقتصادی بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند سازمانی را به مبارزه با مفاسد اقتصادی با اختیارات فراقوه‌ای و با هدایت، حمایت و نظارت نهاد رهبری اختصاص داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت تقویت تولیدات داخلی و تشویق سرمایه‌گذاران و تلاش برای رونق بازار و حل مشکلات معیشتی مردم گفت: شعار سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شد؛ یعنی «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» می‌تواند همچنان پیگیری شود.
وی پیشبرد برنامه‌های علمی و فناوری را از دیگر اولویت‌های نظام عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب پرچمدار نهضت علم و فناوری در کشور هستند و مسئولان از این پرچمداری برای پیشرفت در عرصه علم و فناوری استفاده کنند.
کعبی کادرشناسی و کادرسازی از میان نسل جدید برای تأمین مدیران متعهد، متخصص ضروری دانست و گفت: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، ساخت، احیا، تقویت و بازسازی امت اسلامی بر پایه استراتژی‌های ثابت بین‌المللی است؛ با توجه به گسترش بیداری اسلامی و تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه‌ای، توجه به بازسازی امت اسلامی بسیار حائز اهمیت است که برای پیشبرد این هدف الگوی مردم‌سالاری اسلامی به عنوان یک تجربه قابل طرح است.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تصریح کرد: تحول ساختاری در نظام اداری کشور با حفظ اصول ثابت قانون اساسی و با محوریت ولایت فقیه و حضور قوی مردم در سطح کلان نظام از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

captcha