فعالیت بیش از 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در سمنان
کد خبر: 2954388
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

فعالیت بیش از 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در سمنان

گروه اجتماعی: مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: بیش از 200 کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان فعال است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، به نقل از روابط عمومی کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان،مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان امروز، 18 اسفند با اشاره به اینکه 77 کتابخانه در این کانون ها با تعداد 220 هزار و 261 جلد کتاب ایجاد شده است که 16 هزار و 908 نفر عضو کتابخانه های کانون مساجد در استان سمنان هستند، و 10 گروه سرود و چهار گروه نمایش نیز در این کانون ها فعالیت دارند.

وی از فعالیت 12 کانون فرهنگی و هنری تخصصی مساجد در استان سمنان خبر داد و گفت: این کانون ها برنامه های متنوع آموزشی، پژوهشی، قرآن، مهدویت، کتابخوانی، نظارت و ارزشیابی، سلامت و حجاب وعفاف اجرا می کنند.

حدادیان به هجدهم اسفند، سالروز تاسیس کانون های مساجد در کشور اشاره کرد و متذکر شد: رهبری همواره بر بهره مندی از فعالیت های مساجد تاکید داشته اند.

وی با اشاره به اینکه قریب 80 کانون فرهنگی هنری در روستاهای استان سمنان وجود دارد که بیشتر در برگزاری آئین های ملی و مذهبی نقش دارند مسجد را عامل بهبود ارتباطات اجتماعی دانست و افزود: این فرصت برای مساجد محلی به عنوان مراکز ارشادی، فرهنگی و تبلیغی فراهم آمده است تا ضمن همفکری و همکاری با یکدیگر به تبیین مبانی و اصول و ارزش ها و نیز فرهنگ سازی بپردازند.

حدادیان از برگزاری آیین بیست و دومین سالروز تاسیس این کانون ها روز بیست و یکم اسفند در مجتمع فرهنگی هنری نیستان مهدیشهر خبر داد و یاداور شد: تجلیل از مدیران کانون تخصصی، امامان جماعت، کتابداران، پژوهشگران برتر، برگزیدگان فرهنگی، قاریان تلاوت نور، مدیران مسجد محور، فعالان فرهنگی و مدیران برتر از برنامه های این مراسم است.

captcha