دوره‌های فاطمه‌شناسی در چرداول برگزار می‌شود
کد خبر: 2913329
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

دوره‌های فاطمه‌شناسی در چرداول برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول تبلیغات اسلامی چرداول از برگزاری دوره‌های فاطمه‌شناسی به مناسبت ایام فاطمیه در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی چراغچی، مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان چرداول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، در ایام فاطمیه دوره‌های فاطمه‌شناسی در این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این دوره‌‌ها، خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) برای مخاطبان تبین و تشریح می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دادخواهی حضرت زهرا(س) برای مال دنیا نبوده است، گفت: همه ثروت‌های عالم نزد معصومان(ع) همچون تلی از خاکستر، ارزشی نداشته و چنین تصوراتی بسیار نابجا و نابخردانه است.
حجت‌الاسلام چراغچی با بیان اینکه این دوره‌ها در تمام مناطق شهرستان چرداول برگزار می‌شود، افزود: متقاضیان شرکت کننده در این دوره‌ها بالغ بر 500 نفر هستند، همچنین در این کلاس‌ها به شرکت‌کنندگان بسته‌های فرهنگی اهدا می‌شود.
مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان چرداول با تأکید بر اینکه خطبه فدکیه سرشار از معارف الهی و اسلامی است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شیعیان، نشر سیره و فرهنگ فاطمی است و نشر این فرهنگ باید با مطالعه و الگو قرار دادن سیره حضرت زهرا(س) انجام شود.
وی با اشاره به ایکه نقش الگوهای دینی در هدایت زندگی بشر به سوی فلاح و رستگاری دنیا و آخرت زنده و پویاست، گفت: آموزه‌های زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) دارای آثار و برکاتی است، از جمله تفکر و اندیشه، عبرت آموزی، تقویت ایمان، الگو گرفتن، درس وحدت، ریشه‌یابی و حل مشکلات، احیای دین و ایمان، ارتباط با بزرگان و درس دین‌داری و تقوا.

captcha