جذب فارغ‌التحصیلان ارشد به‌عنوان مربی در برخی مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی
کد خبر: 2795060
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
رضوان‌طلب در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

جذب فارغ‌التحصیلان ارشد به‌عنوان مربی در برخی مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی

گروه دانشگاه: رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در برخی رشته‌ها فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد به‌عنوان مربی جذب می‌شوند و در مورد گرفتن مربی از سوی دانشگاه‌های غیرانتفاعی سختگیری نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌رضا رضوان‌طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در رابطه با تفاوت در نحوه جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های مختلف، گفت: پرونده همه مراکز آموزش عالی اعم از دولتی، غیرانتفاعی و آزاد زیر نظر این مرکز است.

وی افزود: غیر از وزارت بهداشت، بقیه دانشگاه‌ها شامل پیام نور، آزاد، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و هر جایی که عضو هیئت علمی خواسته باشد، باید یک تأییدیه صلاحیت علمی و عمومی از مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بگیرد والا مجاز به فعالیت نیست.

امکان ثبت نام دوباره برای متقاضیان

رضوان‌طلب با بیان اینکه امکان ثبت نام دوباره و شکایت از نتایج برای متقاضیانی که یک بار رد شده‌اند وجود دارد، گفت: اعتراض‌ها در اسرع وقت بررسی می‌شود. هیئت اجرایی موظف است تشکیل جلسه دهد و به اعتراض‌ها رسیدگی کنند. اگر آنجا رسیدگی نکنند به هیئت مرکزی می‌آیند و ما رسیدگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد به‌عنوان مربی جذب می‌شوند، اظهار کرد: در مورد گرفتن مربی از سوی دانشگاه‌های غیرانتفاعی سختگیری نداریم. چون آن‌ها خودشان حقوق را پرداخت می‌کنند و از این جهت است که ما به آن‌ها سختگیری نمی‌کنیم، معمولاً مراکز انتفاعی برای پرداخت حقوق کمتر تمایل به جذب فارغ‌التحصیلان فوق لیسانس دارند و با مصالحشان سازگارتر است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در رابطه با مدت زمانی که برای استخدام این افراد طول می‌کشد، گفت: استخدام‌ها بلافاصله است. بسیاری مواقع قبل از اینکه فرآیند استخدام به پایان برسد، با آن‌ها قرارداد موقت بسته می‌شود و پرونده نیز هم‌زمان ارسال می‌شود. خود مجموعه قراردادی با آن‌ها می‌بندد و آن‌ها را به کار می‌گیرد، فقط آن قرارداد موقت فرقش این است که ردیف استخدامی ندارد و بودجه‌اش نیز همان بودجه اختصاصی خود دانشگاه است یعنی از درآمدهای خود دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

رضوان‌طلب در مورد حد نصاب نمره‌ای که باید برای احراز شرایط کسب شود، اظهار کرد: حد نصاب مطرح نیست بلکه رقابت مطرح است. امتیازات کسب شده سنجیده می‌شود و از بالاترین امتیازات برای جایگاه‌های مورد نیاز پذیرش می‌شوند. 50 درصد امتیازات به‌عنوان قرارداد نه ابلاغیه قطعی در نظر گرفته شده است و برای هر کدام از آن جدول‌ها باید بین 150 تا 165 امتیاز کسب شود.

یادآور می شود، فراخوان جذب اعضای هیئت علمی از دیروز، 12 بهمن اعلام شد و نشانی اینترنتی http://farakhan.mjazb.ir تا پایان بهمن‌ماه در دسترس علاقه‌مندان است. همچنین نتایج در بازه زمانی حداکثر چهار ماه و نیم به اطلاع شرکت‌کنندگان می‌رسد.

captcha