وعاظ مبلغ مهربانی اسلام باشند/ تأثیر کردار مداح بیش از گفتار
کد خبر: 2767865
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
خورسندی:

وعاظ مبلغ مهربانی اسلام باشند/ تأثیر کردار مداح بیش از گفتار

گروه جامعه: رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور با تأکید بر اینکه مداحان باید روح مهربانی حاکم بر شریعت اسلام را به مردم معرفی کنند، تصریح کرد: تأثیر کردار مداح بیش از گفتار وی در دعوت به دین است.

مصطفی خورسندی، رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به وظایف مداحان و وعاظ در مقابله با هتک حرمت‌هایی که از سوی دشمنان به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) صورت می‌گیرد اشاره و عنوان کرد: وظیفه مبلغان دین اعم از ذاکران و سخنرانان شناساندن اهل بیت(ع)، آنگونه که هستند به مردم است.

وی پیامبر اکرم(ص) را رسول مهربانی‌ها دانست و گفت: گروه‌های تکفیری و داعش در حال حاضر چهره‌ای خشن از نبی اکرم(ص) به تصویر کشیده‌اند و مهربانی اسلام که سیره پیامبر(ص) است را پوشانده‌اند.

خورسندی با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) همواره در رفتارهای فردی و اجتماعی خود بدی سایرین را با نیکی و مهربانی پاسخ داده‌اند تصریح کرد: این‌ها نکات اخلاقی مهمی هستند که باید با زبانی شیوا و فصیح بیان شود.

مهربانی شریعت اسلام را تبلیغ کنیم

وی ادامه داد: در این راستا مداحان، روضه خوانان و سخنوران از مسئولیت سنگینی برخوردار هستند و باید روح مهربانی حاکم بر شریعت اسلام را به مردم و به ویژه جوانان که در معرض تبلیغات منفی دشمنان هستند معرفی کنند.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور به مداحان پیشنهاد داد که به زبان‌ها و گویش‌های مختلف آشنا شوند و معارف ناب اسلامی را به هر فردی، با زبان خود معرفی کنند، چرا که امروز مشتاقان اسلام‌شناسی در سراسر دنیا فراوان هستند، اما باید منابع مطلع و آگاهی در این زمینه وجود داشته باشد که به روشنگری بپردازند.

اهمیت عمل گرایی بیش از سخنوری

خورسندی عمل گرایی را در دعوت به مبانی دینی از اهمیت به سزایی برخوردار دانست و تصریح کرد: مداحان در مرحله اول باید با عمل خود مردم را به سوی خیر و نیکی دعوت کنند، سپس با کلام مبلغ دین باشند.

وی به ارزیابی عملکرد ذاکران اهل بیت(ع) در ترویج مبانی دینی پرداخت و گفت: اگر چه من از عملکرد این قشر رضایت دارم اما اگر فردی به عملکرد خود رضایت دهد، زمینه پیشرفت را برای خود از بین می‌برد.

captcha