هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) در حرم مطهر رضوی محکوم شد
کد خبر: 2761000
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
از سوی زائران و مجاوران؛

هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) در حرم مطهر رضوی محکوم شد

گروه سیاسی: ویژه‌برنامه محکومیت هتک حرمت ساحت رسول الله(ص) با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و خیل زائران و مجاوران بارگاه رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ویژه‌برنامه محکومیت هتک حرمت ساحت رسول الله(ص) در جمع زائران و مجاوران بارگاه حریم رضوی شب گذشته، چهارم بهمن‌ماه در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

در آغاز این مراسم مهدی رضائی، مداح اهل بیت(ع) به قرائت زیارت امین‌الله پرداخت، پس از آن حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و در ادامه آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد به ایراد سخنرانی پرداخت.

امام جمعه مشهد در این مراسم با بیان اینکه مسئله مواجه با رسول الله(ص) هم عمر با رسالت و نبوت ایشان است، اظهار کرد: افرادی که با شخصیت ایشان مقابله می‌کردند، در هیچ زمانی از موضع استدلال و منطق انسانی با ایشان مواجه نمی‌شدند بلکه مواجهه آنان همواره با خشونت، اهانت و توهین‌های زورگویانه همراه بوده است.

وی افزود: در آن برهه زمانی هنگامی‌که کفار و مشرکان در برابر فضائل رسول الله(ص) محکوم می‌شدند، جوانان با فطرت پاک به طرف توحید و رهنمودهای پیامبر اسلام(ص) گرایش داشتند که این امر منجر به تحریک مشرکان بر علیه مسلمانان می‌شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه دشمنان دو جریان اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را در پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: اسلام‌هراسی برابر اسلام‌گرایی است زیرا انسان‌ها طی دو قرن اخیر با حذف خداوند در زندگی روزمره‌شان مدرنیسم را تجربه کرده‌اند اما این تفکر نتیجه‌ای جز جنگ‌های جهانی اول و دوم، قتل، فقر و هلاکت‌های حاکم بر بشریت، ارمغان دیگری نداشته است لذا بشریت از کرده خود پشیمان شده است.

وی با اشاره به اینکه در همین زمان انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، قرآن کریم از چارچوب اماکن مذهبی بیرون آمده و معادلات جهانی را برهم زد، گفت: همچنین سیطره‌ انقلاب دنیا را گرفت و موجی از اسلام‌گرایی در جهان فراگیر شد از همین رو دشمنان که اسلام را رقیب خود می‌دیدند، بدین نتیجه رسیدند که دسته‌‍‌ای از خود مسلمانان را بر علیه یکدیگر تحریک کنند تا هم مسلمان کشی کند و هم چهره‌ای خشن از این دین به دنیا ارائه دهند و این‌گونه اسلام‌هراسی برابر اسلام‌گرایی ترویج شد.

امام جمعه مشهد در ترویج اسلام‌ستیزی اظهار کرد: در وهله نخست ریشه این موضوع به فروپاشی شوروی برمی‌گردد که دنیای غرب متوجه شد تنها رقیبش در این وادی اسلام است؛ دوم، تنها کشوری که در دنیا آمریکا را دچار استیصال کرده ایران است زیرا با گذشت 35 هنوز نتوانسته این انقلاب را از مردم بگیرد، سوم مسئله تسلط آمریکا بر سایر کشورهای اسلامی است چراکه این کشورها بر مناطقی حاکم هستند که ثروت در آنجا انباشت شده است.

وی با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: نگارش این نامه یک ابتکار قرآنی و یک معجزه است، همان‌طور که امام زمان(عج) توصیه فرموده‌اند: «در زمان غیبت به مجتهدان رجوع کنیم» علت آن است که آنان اندیشه و فکر نظری خود را از احادیث و قرآن الهام می‌گیرند.

در ادامه مراسم، حاج محمود کریمی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ص) به قرائت زیارت حضرت رسول الله(ص) و ذکر مصیبت پیامبراکرم(ص) و خاندان عصمت و طهارت پرداخت.

یادآور می‌شود، در حاشیه این برنامه، حاضران شعارهایی همچون لبیک یا محمد(ص)، حبیبی یا محمد(ص)، ما عاشق پیامبریم، فدائیان رهبریم؛ دست خدا بر سر ماست؛ خامنه ای رهبر ماست، مرگ بر آمریکا و مرگ بر فرانسه را در محکومیت اقدام موهن نشریه شارلی ابدو درباره پیامبر اکرم(ص) سر دادند.

captcha