تبعات بی‌عدالتی از فرگوسن تا پاریس!/ یک آسمان فاصله بین قوانین الهی و بشری
کد خبر: 2712849
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷

تبعات بی‌عدالتی از فرگوسن تا پاریس!/ یک آسمان فاصله بین قوانین الهی و بشری

کانون خبرنگاران نبأ: قانونی که با فاصله از حقیقت ناب علم الهی، ناقص، سرخورده است؛ ضوابطی که در سکولاریسم رشد یافته است، از حوادث تلخ تاریخی درس نمی‌گیرد و پایداری آرامش و امنیت اجتماعی را فراهم نمی‌سازد.

به گزارش گروه خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، سلیقه‌ای عمل کردن نوع بشر در نوشتن و اجرای قانون همواره منجر به وقوع بزرگترین جنایات تاریخ گشته و تجربیات تلخی را برای جوامع رقم زده است. شاید آن روز که ارتش هیتلر در اجرای طرح اصلاح نژادی، افراد کم‌توان ذهنی و جسمی را سلاخی می‌کرد، به خیال خود به اصلاح امور پرداخته بود و بیراهه بی‌عدالتی و ظلم را با خاطری آسوده می‌پیمود.

ایشان کتاب قانون الهی را نخوانده بودند تا بدانند نه‌تنها حق چنین جنایاتی را نداشته بلکه حتی حق ترشرویی کردن نیز نداشته‌اند آنسان که خداوند در سوره عبس ترشرویی با فردی نابینا را تقبیح کرد: عَبَسَ وَتَوَلَّىٰ أَن جَاءَهُ الْأَعْمَىٰ وَ مَا یُدْرِیکَ لَعَلَّهُ یَزَّکَّىٰ أَوْ یَذَّکَّرُ فَتَنفَعَهُ الذِّکْرَىٰ؛ ترشرویی کرد و روی بر تافت‌ از اینکه آن نابینا به نزد او آمدو تو چه دانی چه بسا او پاکدلی ورزد یا پندگیرد و پندش سود بخشد».

همچنین از سلسله جنایات تبعیض نژادی در طول تاریخ آمریکا تا حوادث اخیر ایالت فرگوسن، همگی نشأت گرفته از قوانین ناقص و فهم کج مفهوم عدل و عدالت است. یقیناً آن روز که قاتل مایکل براون 18 ساله پس از تبرئه توسط دادگاه ایالات متحده گفت: هیچ عذاب وجدانی ندارم، اگر رجوع به کتاب قانون الهی می‌کرد هرگز خود را به خاطر چنین جنایتی نمی‌بخشید، چرا که در قرآن مجید نه تبعیض و نه حتی تساوی بلکه صحبت از محبت و کرامت است.

و امروز هم هزل‌نویسان نشریه شارلی ابدو در باتلاق قوانین ناقص کشور فرانسه به دست و پا افتاده‌اند. قوانینی که قباحت سخن هرز را درک نکرده و آن را تحت عنوان آزادی بیان تلقی می‌کنند خصوصا اگر آن مطالب هزل و سخیف مورد حمایت مالی صیهونیسم بین‌المللی قرار گیرد. چنین نقایصی نیز دیر یا زود مورد عبرت تاریخ قرار خواهند گرفت چراکه خداوند متعال در کتاب جاودانه خود عدالت درهم شکننده‌ای را در پاسخ چنین بی‌عدالتی پیش‌بینی کرده است: وَیْلٌ لِّکُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ ... کَلَّا لَیُنبَذَنَّ فِی الْحُطَمَةِ وَمَا أَدْرَاکَ مَا الْحُطَمَةُ نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ؛ وای بر هر عیبجوی هرزه زبان... حاشا، بی‌شبهه به کام درهم شکن انداخته شود و تو چه دانی که درهم شکن چیست‌؟ آتش الهی فروزان‌».

خبرنگار: حنانه سفرگر

captcha