حجاب؛ انتخابی از جنس خدا/ در این وادی هوس مرده است
کد خبر: 2707379
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

حجاب؛ انتخابی از جنس خدا/ در این وادی هوس مرده است

گروه اجتماعی: بارها در پی آنیم که از حجاب و فوایدش بگوئیم از اینکه باعث استحکام بنیان خانواده می‌شود تا آن‌جا که نگاه بوالهوسان را دور می‌کند و به فرد شخصیت می‌دهد، در این گزارش بر آن شدیم تا دوباره برخی از فواید مقوله حجاب و عفاف را بیان کنیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، ای به جامه مشکی آراسته که به حجاب زینت بخشیده‌ای! نیک بدان که رنگ مشکی نگاه شکن است و به بوالهوسان اخطار می‌دهد که حریم تو حریم عفاف است و در این وادی، هوس مرده است.



فاطمه الهامی، مدرس حوزه علمیه خواهران بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: رعایت حجاب نشاط کانون خانواده اعتماد آنان را به یکدیگر افزایش و زن و مرد را از گرداب بی‌اعتنایی به همدیگر نجات می‌دهد.



رعایت حجاب؛ زمینه ساز کاهش بی‌اعتنایی همسران به یکدیگر



وی با اشاره به اینکه احکام الهی بیش از آنکه به محدویت لذت‌ها منجر شوند به ماندگاری لذت‌ها و پایداری نشاط و خوشی می‌انجامند، اظهار کرد: حضرت علی(ع) در بحار الانوار جلد 14باب 70 می‌فرمایند «پوشیدگی زن برایش بهتر و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌‌کند».



مدرس حوزه علمیه خواهران بیرجند به حریت و آزاداندیشی زنان محجبه اشاره کرد و گفت: در دین مقدس اسلام حجاب سبب تکامل و تعالی بانوان است و بهترین روش برای حضور در جامعه محسوب می‌شود.



الهامی اظهار کرد: رعایت حجاب احساسات را سالم، عاطفه و محبت‌ها را در کانون گرم خانواده متمرکز می‌‌کند.



وی با اشاره به اینکه از هم پاشیدگی نظام خانواده بحرانی است که هم اکنون دامن‌گیر جوامع غربی شده است، بیان کرد: شکل‌گیری کانون خانواده باید براساس عشق و محبت باشد که مهمترین ابزار این امر میل جنسی نسبت به یکدیگر است.



الهامی در ادامه درباره دلایل برتری چادر مشکی گفت: در بین رنگ‌ها رنگ تیره و مشکی در تأمین حجاب حداکثری بانوان در بیرون منزل مؤثرتراست زیرا رنگ مشکی پوشاننده رنگ‌های دیگر است و زیر آن هر لباس دیگری که باشد می‌پوشاند.



وی چادر را بهترین نوع حجاب ایرانی ـ اسلامی دانست و تأکید کرد: چادر کامل‌ترین نوع حجاب است که به بانوان شخصیت می‌دهد تا در جامعه در کمال آرامش به فعالیت‌های اجتماعی ادامه دهند و بدون در نظر گرفتن جنسیت انسان‌ها وقار و متانت آن‌ها حفظ شود.



رعایت حجاب عاطفه و محبت‌ها را در کانون گرم خانواده متمرکز می‌‌کند



مدرس حوزه علمیه خواهران بیرجند افزود: چادر مشکی بدن بانوان را در مواجه با نامحرمان به‌طور یکنواخت و در عین حال به‌روش ساده و معمولی و به‌دور از تجمل می‌پوشاند.



الهامی حجاب و عفاف را عامل مصونیت بانوان در جامعه عنوان کرد و گفت: حفظ حجاب در اجتماعات خانوادگی، دانشجویی و مردمی سبب مصونیت بانوان از نگاه‌های آلوده، افراد سودجو و طماع است.



حجت‌الاسلام سعید مرادی، کارشناس دینی در خراسان جنوبی تأکید کرد: بزرگترین سلاح در مقابل هجوم رسانه‌ای و شبیخون فرهنگی دشمنان حفظ حجاب و عفاف از سوی بانوان مسلمان ایرانی است.



وی مطرح کرد: سیره معصومان(ع) از جمله حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) نشان می‌دهد که ایشان اسطوره حجاب و عفاف هستند و در کنار فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، حجاب و پوشش اسلامی را به معنای تام آن رعایت کردند.



این کارشناس دینی با اشاره به اینکه در هنگام برخورد با جنس مخالف و نامحرم استفاده از چادر مشکی در کاهش حالات و امیال جنسی مؤثراست، ادامه داد: استفاده بانوان از حجاب و چادر مشکی نوعی هیبت معنوی برای آنان به وجود می‌آورد و سبب می‌شود که مردان نامحرم در برخورد با آنان حریم گیرند.



چادر مشکی از آنجا که باعث جلوه توجه نمی‌شود رنگی مطلوب است



مرادی با بیان اینکه حجاب و چادر مشکی از آنجا که باعث جلوه توجه نمی‌شود رنگی مطلوب است، افزود: رنگ مشکی بدن را بیشتر و بهتر می‌پوشاند از سوی دیگر وقتی رنگ مشکی در کنار رنگ دیگری قرار می‌گیرد تأثیر آن را تقویت و خصلت آن رنگ را تأیید می‌کند.



وی عنوان کرد: وقتی خانمی چادر مشکی به سر می‌کند و در خیابان راه می‌رود ناظری که از دور به او و اشیای رنگی اطراف او مثل ماشین‌ها و مغازه‌ها نگاه می‌کند بی‌اختیار اشیاء رنگی نظر او را به خود جلب می‌کند.


این کارشناس دینی با بیان اینکه بسیاری اوقات بیننده به رنگ مشکی اصلا توجهی نمی‌کند، یادآور شد: بانوانی که می‌خواهند به بهترین شیوه عفت و پاکدامنی خود را حفظ کنند و از نگاه‌های آلوده در امان باشند از حجاب و چادر مشکی استفاده می‌کنند.

گزارش از ام لیلا لیمویی

captcha