نگاهی به برنامه‌های هفته وقف در خراسان رضوی
کد خبر: 2625343
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

نگاهی به برنامه‌های هفته وقف در خراسان رضوی

گروه اجتماعی: همزمان با هفته وقف، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با شعار همه واقف باشیم، برنامه‌هایی را در رابطه با موضوع وقف به مرحله اجرا در می‌آورد.

سیدمحمد فتحی، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از اجرای برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با محوریت وقف و موقوفات از 29 آذرماه تا پنجم دی‌ماه خبر داد و در خصوص اهداف طراحی و اجرای برنامه‌های هفته وقف اظهار کرد: این مجموعه برنامه‌ها با محوریت تبلیغات، اطلاع‌رسانی، اعتماد سازی و آگاه‌سازی مردم از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.

وی به برگزاری همایش تجلیل از واقفان خراسان رضوی در روز چهارشنبه سوم دی‌ماه اشاره کرد و گفت: در این همایش از واقفان 167 وقف امسال به همراه واقفان 10 سال اخیر که وقف برجسته‌ای داشته‌‌اند، تجلیل و تقدیر به عمل می‌آید.

فتحی، همچنین به همایش یاوران وقف در سطح شهرستان‌ها در راستای همایش استانی تجلیل از واقفان هم اشاره کرد و افزود: این همایش از ابتدای هفته وقف در سطح شهرستان‌های استان با هدف تجلیل از اصحاب وقف شهرستان‌ها، متولیان، اصحاب رسانه و هنرمندان،‌ هیئت امناء، مدیران و مسئولان متصدی امر وقف در حال برگزاری است.

سرپرست روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری سومین همایش استانی وقف و رسانه در مشهد گفت:  این همایش امروز چهارم دی‌ماه به منظور ازریابی آثار ارسالی مکتوب و تصویری در حوزه وقف طی یک سال گذشته برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان برگزاری چهل نشست علمی ـ صنفی از ابتدای هفته وقف در تمام شهرستان‌های خراسان رضوی ابراز کرد: 13 نشست تاکنون برگزار شده که طی آن از همه اصناف و اقشار جامعه از جمله روحانیون،‌ خیّران، شورای شهر، فرهنگیان و بازاریان، اصحاب رسانه و هنرمندان در این نشست‌ها شرکت کرده‌اند.

فتحی به اهداف برگزاری این سلسله نشست‌ها در سطح شهرستان‌های استان پرداخت و گفت: این برنامه‌ با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، شناساندن واقفان به همه اقشار مردم و نیز زمینه‌سازی برای وقف‌های جدید علی‌الخصوص گسترش فرهنگ وقف مشارکتی که با سرمایه‌های اندک و محدود به وسیله همه افراد جامعه امکان‌پذیر است، صورت می‌گیرد.

 وی به استقرار ایستگاه‌هایی با عنوان همه واقف باشیم، اشاره کرد و افزود: به منظور ارائه مشاوره‌هایی در زمینه وقف و معرفی واقفان و نیز ارائه اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه به شهروندان علاقه‌مند به موضوع وقف، 40 ایستگاه در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان استقرار یافته‌اند.

مدیرروابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی دیگر برنامه هفته وقف را برپایی خیمه‌های معرفت در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: 15 خیمه معرفت با موضوعاتی چون مشاوره وقف، پاسخگویی به سؤالات شرعی، ارائه خدماتی به کودکان و … در استان مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به خیمه‌های معرفت مستقر در حاشیه‌های شهر مشهد اظهار کرد: از تعداد 15 خیمه معرفت، هفت غرفه در حاشیه‌های شهر در قالب کارگاه‌های آموزشی با حضور مبلغان و مشاوران به ارائه برنامه‌هایی مرتبط با موضوع وقف پرداخته و پذیرای دانش‌آموزان مدارس و عموم مردم هستد، همچنین تعداد پنج غرفه در حسینیه‌های زائران پیاده و سه غرفه‌ هم در شهرستان‌هایی مانند کاشمر و بجستان برپا می‌شوند.

فتحی در پایان هم به حضور مسئولان و مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نماز جمعه‌های استان و نیز اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌ها به موضوع وقف را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

captcha