راه‌اندازی ایستگاه «همه واقف باشیم» در سطح بقاع شاخص گیلان
کد خبر: 2621851
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد:

راه‌اندازی ایستگاه «همه واقف باشیم» در سطح بقاع شاخص گیلان

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی از راه‌اندازی ایستگاه «همه واقف باشیم» در سطح شهرستان‎ها و بقاع متبرکه شاخص گیلان خبر داد و گفت: وقف یکی از افتخارات فرهنگ غنی اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی، ‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان امروز، 27 آذر در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان که به مناسبت هفته وقف انجام شد، اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه و یکی از افتخارات فرهنگ غنی اسلامی است.

وی با بیان اینکه از طریق وقف می‌توان بخشی از مشکلات جامعه را حل کرد، افزود: وقف از پایه‌های تمدن اسلامی بوده است و مومنین به فراخور خویش میراثی ماندگار گذاشتند، ترویج فرهنگ وقف و گسترش روحیه نیکوکاری، بهره‌برداری مطلوب از موقوفات و بقاع متبرکه، معرفی خدمات ارزشمند خیرین و خادمان عرصه وقف و تجلیل از متولیان و خادمان عرصه وقف از رویکردهای اوقاف گیلان در برگزاری برنامه‌های هفته وقف است.

حجت‌الاسلام عادلی بیان کرد: یکی از برنامه‌های هفته وقف برگزاری همایش تخصصی وقف و رسانه است، این همایش با هدف آشنایی هرچه بیشتر صاحبان قلم، فرهیختگان، اصحاب هنر و رسانه با فرهنگ حسنه وقف، برگزار‌ شد.

مدیرکل اوقاف گیلان برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص استان، برگزاری نشست‌های تخصصی با اندیشمندان و صاحب‌نظران مرتبط با حوزه وقف با موضوع شناخت ابعاد گسترده آن و ... را از دیگر برنامه‌های اوقاف در این هفته عنوان کرد و گفت: نواختن زنگ انشا با موضوع وقف در مدارس با هدف ترویج فرهنگ این سنت حسنه از دیگر برنامه‌های اوقاف در این هفته است.

وی از راه‌اندازی ایستگاه «همه واقف باشیم» در سطح شهرستان‎ها و بقاع متبرکه شاخص گیلان خبر داد و ادامه داد: در ایستگاه‌های همه واقف باشیم که در هفته وقف برپاست، کارشناسان و مشاوران اوقاف ضمن ترویج فرهنگ وقف، در خصوص چگونگی وقف، جهت‌دهی به واقفان بر اساس نیازهای روز جامعه، به مردم مشاوره می‌دهند.

حجت‌الاسلام عادلی با اشاره به عملکرد اوقاف در حوزه وقف و وقف‌های جدید در سالجاری، اظهار کرد: 30 وقف جدید در گیلان به ثبت رسیده است که امیدواریم تا پایان سال 40 مورد وقف جدید داشته باشیم.

captcha