فروپاشی خانواده؛ مهم‌ترین هدف استکبار/ دیدگاه قرآن در رابطه با خانواده معرفی شود
کد خبر: 2618080
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

فروپاشی خانواده؛ مهم‌ترین هدف استکبار/ دیدگاه قرآن در رابطه با خانواده معرفی شود

گروه اندیشه: مهم‌ترین هدفی که استکبار دنبال می‌کند فروپاشی خانواده است. قرآن زن و شوهر را وسیله‌ای برای رساندن همدیگر به کمال دانسته، اگر ما این نگاه قرآنی را پیدا و در زندگی خود پیاده کنیم بسیاری از اختلافات، ناراحتی‌ها و بداخلاقی‌ها ریشه‌کن می‌شود.

محمد غفرانی، از اساتید دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به آیه 102 سوره مبارکه بقره، «وَاتَّبَعُواْ مَا تَتْلُواْ الشَّیَاطِینُ ....؛ و آن‌چه را که شیطان صفت‌ها در سلطنت ‏سلیمان خوانده و درس گرفته بودند پیروى کردند و سلیمان کفر نورزید لیکن آن شیطان صفت‌ها به کفر گراییدند که به مردم سحر می‌آموختند و نیز از آنچه بر آن دو فرشته هاروت و ماروت در بابل فرو فرستاده شده بود پیروى کردند با این‌که آن دو فرشته هیچ کس را تعلیم سحر نمی‌کردند ....»، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: مهم‌ترین هدفی که استکبار و کافرین شیطان و شیاطین در نظر دارند فروپاشی خانواده است.
وی ادامه داد: خداوند در این آیه می‌گوید که این افراد با روش‌های مختلف، چیزهایی را به مردم آموزش می‌دهند که بین زن و شوهرها اختلاف و فاصله ایجاد کند.
غفرانی با اشاره به این‌که آیات قرآن تنها به گذشته مربوط نیست و متعلق به همه زمان‌هاست، عنوان کرد: همه فعل‌هایی که در این آیات به کار برده شده مضارع است و به زمان حال اشاره می‌کند.
این استاد دانشگاه، با اشاره به روابط صمیمانه بین کارمندان زن و مرد ارگان‌های مختلف، تصریح کرد: این افراد به محض این‌که ازدواج می‌کنند، شروع به بداخلاقی، اهانت، توهین به پدر و مادر یکدیگر می‌کنند و بداخلاقی برای آن‌ها طبیعی است مانند این‌که چون زن و شوهر هستند باید باهم بداخلاقی کنند.
وی با بیان این‌که باید ریشه این رفتار پیدا شود و ببینیم که از کجا این رفتار به ما آموخته شده است، اظهار کرد: برخی از زن وشوهرها حتی در دوره نامزدی از طریق پیامک و تلفن با یکدیگر درگیر هستند و باهم سر ناسازگاری دارند، که در این مورد باید ببینیم که استکبار جهانی چه چیزی را به ما آموزش داده است که این‌چنین زن و شوهرها را به جان یکدیگر انداخته است.
غفرانی، با اشاره به این‌که استکبار جهانی این‌طور به زن و شوهرها القاء کرده‌اند که شما هر تلاشی برای دیگران انجام دهید خدمت به آن‌ها و عبادت است، اما هر تلاشی برای خانواده انجام می‌دهید همسر شما باید در ازای آن کاری ر ا برای شما انجام دهد، خاطرنشان کرد: به زن و شوهرها این‌گونه القاء شده که باید از هم متوقع باشند.
این استاد دانشگاه، افزود: این درحالی است که زن‌ها و مردهای زیادی را می‌بینیم که آرایش کرده و آراسته و معطر و بدون هیچ توقعی از خانه بیرون می‌آیند اما زمانی‌که در خانه خود کوچک‌ترین تلاشی برای آرایش ظاهری خود و یا مرتب کردن وسایل خانه انجام می‌دهند، زمانی‌که طرف مقابل تشکر نمی‌کند ناراحت می‌شوند، چراکه این‌طور به آن‌ها القاء شده است که باید از هم متوقع باشند.
وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین عامل فروپاشی خانواده همین توقعاتی است که دیگران در میان زن و شوهرها پدید آورده‌اند، اذعان کرد: از طریق رسانه‌ها این‌طور القاء شده است که تا زن و شوهر شدید باید از هم متوقع باشید.
غفرانی، با اشاره به این‌که زن و شوهر بهانه‌ای هستند برای شکوفایی یکدیگر، عنوان کرد: قرار نیست زن و شوهر همدیگر را تکمیل کنند بلکه قرار است زن و شوهر به بهانه هم خودشان را به کمال برسانند.
این استاد دانشگاه، با بیان این‌که هر ازدواجی 4 وضعیت پیدا می‌کند، اظهار کرد: یک وضعیت این است که زن مانند حضرت آسیه به کمال خودش می‌رسد ولی شوهرش او را همراهی نمی‌کند، یا مانند حضرت نوح و هود، که خودشان به کمال رسیدند اما همسرانشان آن‌ها را همراهی نکردند، و یا دسته دیگری مانند ابولهب و همسرش هستند که هر دو ملعون می‌شوند، و یا این‌که مانند حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) که هر دو به کمال نهایی خویش می‌رسند و به قرب الهی دست پیدا می‌کنند.
وی زن و شوهر را مکمل یکدیگر دانست و افزود: این به این معناست که زن و شوهر بناست به بهانه یکدیگر به کمال برسند، و اگر ما این نگاه قرآنی را پیدا و در زندگی خود پیاده کنیم بسیاری از اختلافات، ناراحتی‌ها و بداخلاقی‌ها ریشه‌کن می‌شود.
غفرانی در پایان، اظهار کرد: به همه توصیه می‌کنم که به آیه 102 سوره مبارکه بقره توجه داشته باشند و از این منظر به خانواده خود نگاه کرده و به زندگی خود رنگ و بوی خدایی بدهند.

captcha