بندگی خدا و اطاعت از امام زمان(عج)؛ نخستین رکن سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 2611900
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۷
حجت‌الاسلام حدائق عنوان کرد:

بندگی خدا و اطاعت از امام زمان(عج)؛ نخستین رکن سبک زندگی اسلامی

گروه اجتماعی: قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با تأکید بر اینکه رکن اول سبک زندگی اسلامی، اطاعت از خدا و بندگی او و امام زمان(عج) است، گفت: راه رسیدن به خدا این است که امام زمان خود را بشناسیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به‌مناسبت فرارسیدن ایام هفته بسیج همایش «خانواده و سبک زندگی» به‌همت حوز حضرت سیدالشهدا(ع)، حوزه شهیده نسرین افضل و بسیج اصناف سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز شب گذشته، 4 آذر در متجمع شلمچه این شهرستان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه بنایی، رئیس سازمان بسیج اصناف فارس به بیان نکاتی چند درباره سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام حدائق، قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس سخنرانی کرد.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد: آن امام همام سبک زندگی خود را بر 4 پایه تعریف می‌کند که ما نیز به عنوان شیعیان و پیروان راه آنان باید زندگی خود را بر این 4 پایه استوار کنیم.
حجت‌الاسلام حدائق ادامه داد: نخست اینکه دانستم خدا به کردار و گفتار من آگاه است، پس حیا کردم؛ در اینجا امام صادق(ع) به دو اصل خداباوری و خدامحوری پرداخته است.
قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، ریشه بسیاری از گناهان امروز جامعه را عدم خداباوری و حیا از درگاه الهی دانست و افزود: این بی‌حیایی نیز صرفاً به برخی از مسائل منتهی نمی‌شود و گاهی اوقات حتی باید در طرز صحبت در جمع نیز دقت کرد.
وی با اشاره به اصل خدامحوری خاطرنشان کرد: تمام حرکات امام حسین(ع) بر اصل خدامحوری استوار بود که از تمام تعلقات دنیوی گذشت و در آخر تنها راضی به رضای خدا بود و یک بنده به تمام معنی و تسلیم رضای خدا بود.
حجت‌الاسلام حدائق با تأکید بر اینکه رکن اول سبک زندگی اسلامی، اطاعت از خدا و بندگی او و امام زمان(عج) است، گفت: راه رسیدن به خدا این است که امام زمان خود را بشناسیم.
قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در ادامه ابراز کرد: دومین موردی که امام صادق(ع) در روایت مذکور فرمود، این بود که دانستم کارهای من را کسی غیر از خودم انجام نمی‌دهد، پس برای کارهایی که باید تلاش کردم. اصولاً سبک زندگی یعنی اینکه وظایفی که بر عهده ماست را انجام دهیم.
وی اظهار کرد: سومین مورد نیز امام فرمود دانستم رزق و روزی مرا کسی غیر از من نمی‌خورد لذا اطمینان حاصل کرد و چهارم نیز اینکه دانستم عاقبتم مرگ است، خود را برای مرگ آماده کردم.
یادآور می‌شود، پایان‌بخش این برنامه تجلیل از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز بود.

captcha