افتتاحيه جشنواره فرهنگی دانشجويان دانشگاه علوم قرآنی برگزار ‌شد
کد خبر: 2357189
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸

افتتاحيه جشنواره فرهنگی دانشجويان دانشگاه علوم قرآنی برگزار ‌شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: افتتاحيه سومين جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی دانشجويان و دانش‌پژوهان دانشكده‌های علوم قرآنی كشور امروز، 10 تيرماه، در دانشكده علوم قرآنی آمل برگزار ‌شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به مازندران، افتتاحيه سومين جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی دانشجويان و دانش‌پژو‌هان دانشكده‌های علوم قرآنی كشور صبح امروز، شنبه، 10 تيرماه با حضور جمعی از مسئولان استان مازندران و دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم در سالن ورزشی پيامبر اعظم(ص) شهرستان آمل برگزار شد.
بنابر اين گزارش، اين مراسم با تلاوت آياتی از قرآن كريم توسط يكی از دانشجويان دانشكده علوم قرآنی آمل آغاز شد، سپس سرود جمهوری اسلامی ايران پخش شد.
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين ابوترابی، رئيس دانشكده علوم قرآنی آمل، ضمن بيان خير مقدم به حاضران در اين مراسم طی سخنانی گفت: خداوند متعال را شاكريم دانشكده علوم قرآنی آمل ميزبانی سومين جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی دانشجويان و دانش‌پژو‌هان دانشكده‌های علوم قرآنی كشور را ميزبانی می كند و اميدواريم در اين راه بتوانيم خدمتی به جامعه قرآنی انجام دهيم.
وی در ادامه افزود: دانشجويان دانشكده‌های علوم قرآنی از جمله جوانان با ايمان و با استعداد ايران اسلامی محسوب می‌شوند كه خدمت به اين عزيزان افتخاری بزرگ و ارزشمند به حساب می‌آيد، زيرا اين دانشجويان در كنار فراگيری علم در مسير معنويت گام برمی‌دارند و در نشر و بسط معارف قرآنی در جامعه كوشا هستند.
رئيس دانشكده علوم قرآنی آمل اظهار كرد: قرآن كريم كتابی است كه اگر به دستورات متعالی آن عمل شود، بسياری از مشكلات از بين خواهد رفت و افرادی كه همگام با فراگيری علوم قرآنی در عرصه‌های ديگر فعاليت می‌كنند، اين معارف اصيل را منتشر می‌كنند.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين شاهين، معاون فرهنگی و دانشجويی دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم طی سخنانی عنوان كرد: برای برگزاری اين جشنواره شش ماه تلاش و كوشش شده است و افراد بسياری برای هر چه بهتر برگزار كردن اين جشنواره سعی و تلاش كرده اند كه از همه آن عزيزان تشكر و قدردانی می‌كنم.
وی در ادامه افزود: سومين جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی دانشجويان و دانش‌پژو‌هان دانشكده‌های علوم قرآنی كشور با دو دوره قبل تفاوت‌هايی دارد، يكی از اين تفاوت‌ها برگزاری اين دوره به صورت مجزا در دو دانشكده كه در حال حاضر بخش بانوان در دانشكده علوم قرآنی قم و بخش آقايان در دانشكده آمل برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و دانشجويی دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم اظهار كرد: داشتن ايمان و تقوی در همه حالات بسيار ضروری است و ضمن رقابت در عرصه‌های مختلف بايد در جبهه نفس نيز به مبارزه برخواست، زيرا مبارزه با نفس از بسياری از انحرافات جلوگيری می‌كند و رقابت‌ها را سالم نگه می‌دارد.
حجت‌الاسلام شاهين تصريح كرد: مومن قوی از مومن ضعيف فضيلت بيشتری دارد، اما بايد توجه داشت كه هر مسلمانی بايد همواره تقوا را زينت خود كند، زيرا اگر فرد در زندگی تقوا نداشته باشد، ديگر اعمال او در نزد خداوند متعال پذيرفته نخواهد شد.
گزارش ايكنا حاكی است، در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين رحمانی، امام جمعه شهرستان آمل ضمن تبريك اعياد شعبانيه به ويژه ميلاد با سعادت حضرت وليعصر(عج) طی سخنانی گفت: در بين همه موجودات انسان از همه بالاتر است و ديگر موجودات در برابر انسان ناچيز هستند، زيرا خداوند منان وقتی انسان را خلق كرد به خود آفرين گفت، اما در خلق ديگر مخلوقات به خود آفرين نگفت و اين نشانه برتری انسان نسبت به ديگر موجودات است.
وی در ادامه افزود: خلق تمام موجودات عالم هستی حيرت‌آور است، اما خلق انسان به گونه‌ای است كه با همه پيشرفت‌های بشری هنوز بسياری از جوانب آن برای خود انسان ناشناخته مانده است و اين نشانه عظمت و بزرگی خالق هستی است.
حجت‌الاسلام رحمانی اظهار كرد: شيعه واقعی علی(ع) كسی است كه تقوا پيشه كند و در كنار داشتن تقوا در ديگر زمينه‌ها و جنبه‌ها پيشرفت كند و شما كه در دو جبهه علم و عمل تلاش می‌كنيد از شيعيان واقعی اميرالمومنين(ع) محسوب می‌شويد.
در ادامه اين مراسم برنامه همخوانی توسط دانشجويان دانشكده‌های علوم قرآنی سراسر كشور اجرا شد، سپس حجت‌الاسلام و المسلمين الهی، نماينده سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم طی سخنانی گفت: هجرت، حركت، سرعت، سبقت، امامت و هدايت در مسير سير و سلوك انسان قرار دارد و اين شش واژه پشتوانه قرآنی دارد.
وی در ادامه افزود: خداوند در سوره مدثر می فرمايد كه «وَالرُّجْزَ فَاهْجُرْ»، يعنی «و از پليدى دور شو»، پس انسان بايد از پليدی‌ها دوری كند، همچنين هفت بار خداوند در قرآن كريم به انسان توصيه كرده كه حركت كن و در آيات متعدد پروردگار عالم به انسان‌ها امر فرموده كه در عبادت او انسان بايد سرعت داشته باش و اين به معنای سريع خواندن نماز نيست، بلكه شتافتن به سوی عبادت است.
نماينده سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم اظهار كرد: خداوند همچنين به انسان‌ها فرموده كه در راه مغفرت از يكديگر سبقت بگيريد و اگر انسان همه اين كارها را انجام داد به مقام امامت نائل می‌شود، در مرتبه آخر هدايت قرار دارد كه انسان‌ها را از انحرافات مصون می‌دارد و ائمه(ع) به مقام هدايت رسيده‌اند.
captcha