دادگاهی در فرانسه چهار نفر را به جرم تحريم كالاهای اسرائيلی به حبس محكوم می‌كند!
کد خبر: 2292473
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶

دادگاهی در فرانسه چهار نفر را به جرم تحريم كالاهای اسرائيلی به حبس محكوم می‌كند!

گروه بين‌الملل: دادگاه شهر «بوبينی(Bobigny)» فرانسه، چهار طرفدار فلسطين را به دليل تحريم كالاهای توليد رژيم صهيونيستی محاكمه، و دادستان مجازات حبس و جريمه نقدی برای آنان درخواست كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «maville»، دادستان دادگاه شهر «بوبينی» فرانسه، مجازات چهار ماه حبس تعليقی و پرداخت جريمه نقدی به مبلغ هزار تا دو هزار يورو برای چهار عضو انجمن «يوروفلسطين» را به دليل دعوت از شهروندان برای تحريم كالاهای رژيم صهيونيستی و آنچه كه «دعوت به تبعيض‌نژادی و نفاق(!)» خوانده شده است، درخواست داد.
«مها باربت»، «اولريش باربت»، «آيت علی» و «ژاكلين زمور»، به ترتيب سه عضو و رئيس انجمن «يوروفلسطين» هستند كه به دليل دعوت از شهروندان در سال 2009 برای تحريم كالاهای صهيونيستی، ديروز، 25 اسفندماه، در دادگاه حضور يافتند و به اتهامات خود پاسخ دادند.
«ژاكلين زمور»، در جريان دادگاه، ضمن سياسی خواندن اين جريان، عنوان كرد: محاكمه ما در اين‌جا مسئله‌ای مربوط به برقراری عدالت در جامعه نيست، اين امر كاملاً يك موضوع سياسی است.
به گزارش رسانه‌های فرانسه، دادستان اين دادگاه نيز با بيان اين‌كه آزادی بيان و انديشه، به شهروندان اجازه نمی‌دهد كه تبعيض و تفرقه(!) را ترويج كنند، تاكيد كرد: اقدام شما جرم به شمار می‌رود و آزادی بيان اين اجازه را به شما نمی‌دهد كه شهروندان را به تبعيض عليه فرد يا گروه خاصی دعوت كنيد.
شهروندان مسلمان و طرفداران فلسطين نيز ديروز، در بيرون از دادگاه با در دست داشتن پلاكاردهايی با مضمون «اسرائيل را تحريم كنيد»، حمايت خود را از اعضای انجمن «يوروفلسطين» اعلام كردند.
يادآور می‌شود، اعضای گروه «يوروفلسطين»در سال 2009 در وب‌سايت‌های مختلف و از طريق انتشار فراخوان، از شهروندان فرانسوی خواستند تا با تحريم كالاهای رژيم صهيونيستی، اعتراض خود را به سياست‌های اشغالگرانه اين رژيم اعلام كنند.
captcha