تبعيت از ولايت، محور ايجاد بسترهای جامعه مهدوی است
کد خبر: 2155999
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۶

تبعيت از ولايت، محور ايجاد بسترهای جامعه مهدوی است

گروه فرهنگ و هنر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان گفت: فرهنگ مهدويت زيربنای ايجاد نظم عادلانه جهانی در پرتو انسان كامل و رهبری معصوم به شمار می‌آيد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كرمان، «احمد سعيدی» روز دوشنبه، 27 تيرماه در ديدار با كاركنان اين اداره كل افزود: اعتقاد به منجی كه در پايان دنيا ظهور می‌‌كند و جهان را پر از عدل و داد خواهد كرد، اعتقادی جهانی و همگانی است و پيروان همه‌‌ اديان آسمانی بر اساس تعاليم كتاب‌های دينی خود، منتظر قيام آن موعود بزرگ هستند.
وی افزود: ما همواره بايد به دنبال تحقق بسترهای ظهور و فراهم كردن مقدمات ايجاد جامعه مهدوی باشيم.
سعيدی تصريح كرد: استواری در مسير تبعيت از ولايت، محور ايجاد بسترهای جامعه مهدوی است و بايد بر گرد وجود ولايت،حلقه بزنيم و جهت دهی اماممان هر چه باشد بدون كم و كاست در آن مسير حركت كنيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان به نقش رسانه‌ها در اين زمينه نيز اشاره و بيان كرد: رسانه جامعه اسلامی بايد در اين عرصه بيش از پيش فعال و پويا و اثر بخش باشد.
وی يادآور شد: رسانه‌ها نقش بی‌بديلی در تحقق آرمانشهر مهدوی دارند و اين انتظار به طور جدی از رسانه‌های دولت اسلامی می‌رود كه در راستای اين هدف مقدس تلاش شبانه روزی انجام دهند.
سعيدی تصريح كرد: فرهنگ مهدويت در پيش گيری بنيادی از تهاجم فرهنگی نقش اساسی دارد، كمبودها را جبران می‌كند و تمام موانع را برمی‌دارد و سكوی پرواز به جهانی آزاد و بهتر است، اين فرهنگ، انسان و جامعه را برای تحقق جامعه مهدوی آماده می‌سازد و فرهنگ اصلاح خود و جامعه، آمادگی برای ايثار و تسليم فرمان مولای خود شدن است، فرهنگ انديشه، طرح و عمل، تزكيه، عشق، حركت، جهاد و شهادت به شمار می‌آيد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان در بخش ديگری از سخنانش گفت: بنابراحاديث وروايات، مشكل اصلی منجی موعود، مشكل خداباوری يا انكار خدا نيست، بلكه مشكل اصلی، آتش ظلم و بيدادی است كه بشر را دركام خود فرو برده است، بنابراين، ايجاد عدالت سرلوحه برنامه‌های منجی عالم است، همانگونه كه از اهداف اصلی همه پيامبران در آغاز رسالت بوده است.
سعيدی خاطرنشان كرد: در عصر غيبت نيز جامعه‌ای كه رو به كمال موعود گام برمی‌دارد، بايد برقراری عدالت را در رأس برنامه‌های اصلاحی خود قرار دهد، زيرا تمامی ساختارهای اقتصادی، سياسی، فرهنگی و اجتماعی به شدت متأثر از ميزان تامين عدالت در جامعه هستند.
captcha