ارائه شیوه‌های سبک زندگی اسلامی در خانه‌های محله شیراز
کد خبر: 1473443
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
دیهیمی خبر داد:

ارائه شیوه‌های سبک زندگی اسلامی در خانه‌های محله شیراز

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز از ارائه شیوه‌های سبک زندگی اسلامی در خانه‌های محله این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز سیدعلیرضا دیهیمی، معاون اجتماعی این سازمان در نشست هم‌اندیشی مسئولان اولیا و مربیان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه خانواده اولین و مهمترین رکن جامعه است، گفت: پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود و ضرورت توجه و اهمیت دادن به بنیان خانواده به‌دلیل نقش راهبردی آن در جامعه است.
وی افزود: ویژگی آموزش و پرورش داشتن گسترده‌ترین نظام آموزشی با سه محور اصلی دانش‌آموز، مربی و اولیا است که هر سه از جایگاه مهمی برخوردار هستند وکه این یک فرصت مناسب برای نهادهای فرهنگی ـ آموزشی است تا با همگرایی بیشتر بتوانند آموزش‌های شهروندی را اجرایی کنند.
دیهیمی ابراز کرد: حوزه اجتماعی سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز به‌دلیل توانمندی در ارائه مشاوره‌های تربیتی و روانشناسی به شهروندان می‌تواند بازوی پرتوانی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش باشند.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز عنوان کرد: این سازمان طرحی را در دست مطالعه و بررسی دارد که با استفاده از آن ارائه آموزش‌های شهروندی به دانش‌آموزان توسط مربیان پرورشی در مدارس اجرا خواهد شد و در این زمینه در حال تدوین رئوس آموزشی این طرح هستیم.
وی افزود: در این طرح ابتدا مربیان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش طی دوره‌هایی بایدها و نبایدهای آموزش فرهنگ شهروندی را در حوزه‌های پسماند، ترافیک، فضای سبز، ایمنی و آتش‌نشانی آموزش دیده و پس از آن به منظور کاربردی کردن به دانش‌آموزان آموزش خواهند داد.
دیهیمی با اشاره به ارائه آموزش‌های شهروندی در مناطق الحاقی شیراز و نقاط کم برخوردار به عنوان جامعه هدف در آموزش فرهنگ شهروندی گفت: درحال حاضر ارائه شیوه‌های سبک زندگی اسلامی در خانه‌های محله از اولویت‌های کاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز است و از این رو برای نخستین بار در خانه محله کوشک میدان کارگاه آموزش فرزندپروری را برگزار کرده‌ایم.
وی اظهار کرد: ارائه روش صحیح تربیت کودکان توسط والدین، ارائه شیوه‌های صحیح تربیتی، جایگاه تغذیه در سلامت جسمی کودکان و نقش عفاف و حجاب در مصونیت خانواده‌ها از جمله رئوس ارائه شده در آموزش‌های فرهنگ شهروندی در این خانه محله بود.

captcha