مهلت ارسال مقالات به همایش ملی گیاهان دارویی و طب سنتی تمدید شد
کد خبر: 1464469
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
تا ۱۵ آبا‌ن‌ماه؛

مهلت ارسال مقالات به همایش ملی گیاهان دارویی و طب سنتی تمدید شد

گروه سلامت: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۱۹ و ۲۰ اسفندماه سال جاری همایش ملی تخصصی دانشجویی گیاهان دارویی و طب سنتی را با هدف معرفی میراث ارزشمند طب سنتی ایرانی – اسلامی و اهمیت نقش آن در سلامت برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 19 و 20 اسفندماه سال جاری همایش ملی تخصصی دانشجویی گیاهان دارویی و طب سنتی را با هدف افزایش آگاهی و انتقال تجربیات جامعه پزشکی کشور در امر داروسازی سنتی، معرفی دستاوردهای گیاهان دارویی در حوزه درمان، معرفی میراث ارزشمند طب سنتی ایرانی – اسلامی و اهمیت نقش آن در سلامت برگزار می‌کند.
جایگاه طب اسلامی در طب سنتی ایران، جایگاه طب سنتی در سبک زندگی سالم، گیاهان دارویی در بارداری و شیردهی، طب سنتی و افق‌های پیشین و فراروی، طب سنتی و گیاهان دارویی، هزینه و اثربخشی، طب سنتی و گیاهان دارویی، عوارض و پیامدها و تداخلات گیاهان دارویی با داروهای سنتتیک و نتایج آزمایشگاهی به عنوان بخشی از محورهای این همایش در نظر گرفته شده است.
روش‌های فرآوری، عصاره گیری و تأثیر آن بر سطح مواد مؤثره گیاهی، کاربرد طب سنتی و گیاهان دارویی در پیشگیری، درمان و بازتوانی (با تاکید بر بیماری‌های خاص)، شواهد بالینی تأثیر انواع روش‌های طب سنتی (حجامت، زالودرمانی، ماساژ درمانی، طب سوزنی) نیز از دیگر محورهای است که در این کنگره دو روزه مورد بحث و بررسی قرار می‌‌گیرد و علاقه مندان تا 15 آبان‌ماه می‌توانند مقالات خود را به دبیرخانه کنگره یاد شده ارسال کنند.
همچنین بنا به پیشنهاد کمیته علمی همایش، دو محور «طب سنتی و گیاهان دارویی، عوارض و پیامدها» و «گیاهان دارویی در بارداری و شیردهی» از بین محورهای همایش به عنوان نگاه ویژه همایش انتخاب شدند.

captcha