انتظار به دعا کردن صرف ختم نمی‌شود/ برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) چه کرده‌ایم؟
کد خبر: 1458845
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

انتظار به دعا کردن صرف ختم نمی‌شود/ برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) چه کرده‌ایم؟

گروه اجتماعی: مسئول امور روحانیون زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتظار به دعا کردن صرف ختم نمی‌شود، گفت: فرد منتظر باید به سهم خود در راه اصلاح جامعه و استقرار عدالت و رفع ظلم و ستم بکوشد.


حجت‌الاسلام محمد سنجری، مسئول امور روحانیون زندان‌های خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، بر لزوم توجه به سیره و زندگی ائمه(ع) به ویژه مقام و منزلت آن‌ها تأکید کرد.



وی با اشاره به اینکه جهت تربیت نسل مهدوی و امام زمانی، فرزندان را با مجموعه عقاید دینی از جمله امامت آشنا کرده و به آن‌ها آموزش دهیم، بیان کرد: منتظر باید به زیور عدالت، تقوا و پارسایى مجهز باشد.



مسئول امور روحانیون زندان‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: منظور ما از تعجیل در ظهور این نیست که ما در ظهور شتاب کنیم چنانکه در روایات شتاب‌کنندگان در امر ظهور مورد سرزنش اهل بیت(ع) قرار گرفته‌اند بلکه منظور ما از تعجیل در ظهور این است که کمک کنیم تا موانع و سد‌هایی که در مقابل ظهور و انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) وجود دارد را برداریم.



سنجری افزود: رسول خدا(ص) در توصیف اوج مجاهدت و دین‌داری منتظران مهدى مى‌‏فرماید «هریک از ایشان بیش از کسى که بر زجر پوست کندن درخت خاردار با دست خالى در شب تاریک یا نگاهدارى آتش سوزان چوب درخت در کف دست صبر می‌کند در دین‌دارى خود استقامت و پایدارى می‌ورزد، به راستى که آنان چراغ هدایت در شب‏‌هاى ظلمانی‌اند».



وی ادامه داد: اگر فردى بتواند با اجتناب از معاصى ملکه عدالت را در خود بپروراند و با حفظ تعادل در میان قواى نفسانى خود ارکان حیات اخلاقى را در وجود خود نهادینه کند، آن‌گاه مى‌‏تواند در عصر ظهور که عصر استقرار عدل است خود را با شرایط جدید هماهنگ کند.



مسئول امور روحانیون زندان‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه فرد منتظر باید به سهم خود در راه اصلاح جامعه و استقرار عدالت و رفع ظلم و ستم بکوشد، افزود: لازم است که به تاریخ و میراث پرافتخار خود مراجعه کنیم و درباره سیره و زندگی ائمه(ع) به‌ویژه مقام و منزلت آن‌ها توجه کنیم تا بتوانیم معرفت درست و واقعی را نسبت به امام زمان(عج) داشته باشیم.



امام زمان(عج) شاخص و معیار زمان ماست



سنجری درباره آفت‌های فرهنگ مهدوی گفت: در همه ادیان و مذاهب نظیر چنین آموزه‌هایی دست‌خوش تحریف و خرافات می‌شود و باید یک معرفت منطقی، کامل و صحیح را به عنوان الگو قرار دهیم تا مردم در جامعه و در تمام جهان بتوانند نسبت به آن عقاید خود را ارزیابی کنند که این جز با مطالعه، تفکر و بالابردن شعور مهدوی امکان پذیر نیست.



وی با اشاره به اینکه تمام انسان‌ها در زندگی خود به دنبال الگوبرداری و داشتن سبک زندگی به‌طور آگاهانه و ناآگاهانه هستند، بیان کرد: اگر مفاهیم مهدوی را در رفتار و کردار خود وارد کنیم، کودکان را از پایه وارد زندگی مهدوی کرده‌ایم و می‌توانیم هم‌زمان با بزرگ شدن کودک یک دانش‌آموز مهدوی، یک دانشجوی مهدوی و یک متخصص مهدوی تربیت کنیم.



مسئول امور روحانیون زندان‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ انتظار استمرار خط ولایت و امامت در دوران غیبت و عامل اتصال شیعه به امامشان است، یادآور شد: امام زمان(عج) شاخص و معیار زمان ماست و ما با آن حجت سنجیده می‌شویم بنابراین به‌عنوان منتظر باید بتوانیم به‌خوبی امام را بشناسیم و رضایت او را کسب کنیم.

captcha