غدیر، چراغ راه همه بشریت محسوب می‌شود
کد خبر: 1458841
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
حجت‌الاسلام میرباقری:

غدیر، چراغ راه همه بشریت محسوب می‌شود

گروه اندیشه: یک سخنران مذهبی با بیان اینکه غدیر چراغ راه همه بشریت است، گفت: در زمان پیامبر مکرم اسلام(ص) قرآن کریم برای مسلمانان نازل شد اما برای ادامه راه و قرار گرفتن در صراط مستقیم باید امامی برای مسلمانان مشخص می‌شد که این قضیه در غدیرخم بیان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری، خطیب و سخنران مذهبی، شب گذشته، 18 مهرماه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با اشاره به این مطلب که امام هادی(ع) دارای دو زیارت بسیار مهم هستند، ابراز کرد: دو زیارت غدیریه و جامعه کبیره منسوب شده از امام دهم شیعیان است.

وی با اشاره به زیارت جامعه کبیره، ابراز کرد: این زیارت از جمله زیارت‌نامه‌های بسیار ارزشمند محسوب می‌شود و تقریبا یک دوره امام‌شناسی کامل است که شیعیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، همچنین زیارت غدیریه را امام هادی(ع) برای امیرالمومنین علی(ع) در روز عید غدیر خم بیان کرده‌اند.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه غدیر 70 روز قبل از رحلت رسول گرامی اسلام رخ داد، عنوان کرد: در این روز پیامبر مکرم اسلام(ص) همه مسلمانان را در گرمای سخت گردهم جمع کردند تا موضوع ولایت امام علی(ع) را به همه برسانند تا بعد از رحلتشان، اسلام دچار مشکل نشود.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) در طول 23 نبوت خود از همه مسائل کوچک برای بندگان خدای متعال حکم داشتند، بنابراین موضوع امامت در آینده نیز که یک امر مهم به شمار می‌رود را نیز برای مردم زمان خویش تبیین کردند.

حجت‌الاسلام میرباقری یادآور شد: زمانی که پیامبر مکرم اسلام(ص) از دنیا رفتند، دارای سه جایگاه مدیریت جامعه اسلامی، قضاوت بر اساس عدل با توجه به آنچه خدای متعال فرموده و بیان دین خدا و آیات قرآن کریم برای مردم بودند.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه غدیر چراغ راه همه بشریت است، گفت: در زمان پیامبر مکرم اسلام(ص) قرآن کریم برای مسلمانان نازل شد اما برای ادامه راه و قرار گرفتن در صراط مستقیم باید امامی برای مسلمانان مشخص می‌شد که این قضیه در غدیرخم بیان شد.

captcha