سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نقشه راه مردم و مسئولان نظام است
کد خبر: 1457665
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
معاون امور عمرانی استانداری مرکزی:

سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نقشه راه مردم و مسئولان نظام است

گروه اجتماعی: اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی آن طی دو سال متوالی است که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان نقشه راه مردم و مسئولان نظام مطرح و در دستور کار قرار گرفته و لازمه تحقق همه‌جانبه آن عزمی جدی و مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهدی زندیه وکیلی، معاون امور عمرانی استاندار مرکزی عصر دوشنبه، 14 مهر در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های اشتغال روستایی استان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب کشور در اراک برپا شد، گفت: در سال مزین به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌طلبد تا همگان با عزمی جدی‌تر نسبت به تحقق اهداف نظام و انقلاب حرکت کنند.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی آن طی دو سال متوالی است که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان نقشه راه مردم و مسئولان نظام مطرح و در دستور کار قرار گرفته و لازمه تحقق همه‌جانبه آن عزمی جدی و مدیریت جهادی است.

زندیه وکیلی اظهار کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان یک تکلیف بر یکایک مسئولان نظام ارائه شده در آئین‌نامه دولت تدبیر و امید نیز به دستگاه‌های اجرایی نظام تکلیف شده و مورد تأکید جدی قرار گرفته است و این نشان از اهمیت آن دارد.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی با تأکید بر لزوم توجه به اشتغال خرد در روستاها، افزود: هدایت اشتغال روستایی و داشتن نگاه ویژه مسئولان به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی زمینه حل مشکلات اقتصادی کشور را فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب لازم است تا مسئولان نسبت به هدایت استغال در روستاها توجه بیشتری داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به افتتاح نخستین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای اشتغال روستایی، افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی با دستاوردها و عرضه محصولات روستاییان در قالب 120 غرفه دایر شده است و برپایی این نمایشگاه فرصتی برای عرضه مستقیم تولیدات و توانمندی‌های اشتغال روستایی است.

زندیه‌وکیلی ادامه داد: در این نمایشگاه دستاوردها و محصولات روستاییان در بخش‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی سپاه روح‌الله، بهزیستی، جهاد دانشگاهی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دیگر نهادهای اجرایی مرتبط به نمایش گذاشته شده است.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی در پایان، افزود: این نمایشگاه از 14 تا 19 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب ایران در اراک برای بازدید عموم مردم دایر خواهد بود.

captcha