نوای دعای عرفه در جمع میلیونی زائران حرم حسینی
کد خبر: 1456839
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

نوای دعای عرفه در جمع میلیونی زائران حرم حسینی

گروه بین‌الملل: شهر مقدس کربلا دیروز، ۱۱ مهر، شاهد حضور میلیونی زائرانی از داخل و خارج از عراق برای زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) در روز عرفه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری براثا، دیروز هم‌زمان با روز عرفه در عراق، خیابان‌های کربلا به‌ویژه خیابان‌های اطراف بین‌الحرمین و همچنین مراقد مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) مملو از زائرانی بود که برای زیارت این اماکن مقدس در روز عرفه به کربلا آمده بودند.
میلیون‌ها زائری که به کربلا آمده بودند، شامل زائران عراقی، عرب و غیر عرب بودند و با حضور در مرقد مطهر امام حسین(ع) مراسم زیارت این مکان مقدس را در روز عرفه به جا آوردند.
تولیت آستان مقدس حسینی در این روز اقدامات امنیتی و خدماتی ویژه‌ای را برای برگزاری مراسم در فضایی امن انجام داد که شامل استقرار یگان‌های امنیتی سیار، دستگاه‌های جدید کشف مواد منفجره و نصب دوربین برای کنترل‌کردن موارد مشکوک بود.
خدمات رفاهی این آستان نیز شامل فراهم‌کردن مکان‌های بزرگی برای زائران و میزبانی از آنان با دادن غذا در طول ایام حضور در کربلا بود.
طبق احادیث و روایات زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه فضیلت‌ زیادی دارد و بسیار توصیه شده است. دعای امام حسین(ع) در روز عرفه از مهم‌ترین اعمال این روز است که پس از نماز ظهر و عصر خوانده می‌شود.

captcha