مجهز شدن به فرهنگ دینی لازمه مقابله مؤثر با استعمارگران است
کد خبر: 1446282
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
نوذری:

مجهز شدن به فرهنگ دینی لازمه مقابله مؤثر با استعمارگران است

گروه سیاسی: فرماندار شهرستان اردل با تاکید بر لزوم تجهیز مردم ملت ایران به فرهنگ دینی، گفت: اتکا به فرهنگ ایرانی ـ اسلامی با نگاه و موضع دینی راهگشای اصلی در این جنگ نابرابر است.

محمد نوذری، فرماندار شهرستان اردل در گفت‎و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری،  اظهار کرد: با توجه به نقش ارزنده رئیسعلی دلواری در مبارزات ضد استعماری مردم جنوب، روز شهادت این سردار بزرگ به روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نام‎گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ایران همواره هدف استعمارگران به‌ویژه انگلیس بوده است، افزود: نفت و موقعیت جغرافیایی ایران به لحاظ دروازه‌ای برای رسیدن به هند برای انگلیس حائز اهمیت بود بر همین اساس استعمار این کشور در دوران قاجار با توجه به بی کفایتی پادشاهان ایران به اوج خود رسید.

نوذری با اشاره به اینکه این پیر استعمارگر در مقاطعی قبل از انقلاب به اهداف خود رسید، گفت: به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی نگاه استعمارگری انگلیس به ایران بعد از سال 57 رنگ باخت.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران برای رسیدن به اهداف خود هیچ گاه دست از تلاش و توطئه برنخواهند داشت، اظهار کرد: در گذشته انگلیس برای نفوذ و رسیدن به منافع خود جنگ سخت افزاری را برگزید اما اکنون از جنگ نرم، جنگ رسانه‎ای، سایت‎های خبری، ماهواره‎ها و اینترنت برای نفوذ خود بهره می‎برد.

نوذری فرهنگ را هدف مورد توجه استعمارگران امروزی دانست و افزود: اکنون استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که تنها از طریق سلطه بر فرهنگ می‎توان راهی برای رسیدن به منافع یافت.

وی کشورهای اسلامی را قربانیان اصلی استعمار عنوان کرد و گفت: وحدت دولت‎های اسلامی لازمه مقابله موثر با استعمارگران است.

فرماندار اردل با تاکید بر لزوم تجهیز مردم ملت ایران به فرهنگ دینی، اظهارکرد: اتکا به فرهنگ ایرانی اسلامی با نگاه و موضع دینی راهگشای اصلی در این جنگ نابرابر است.

وی همچنین نقش محوری مردم و مسئولان در مقابله با استعمار را یادآور شد و گفت: مردم در نظام مردم سالاری دینی تکیه گاه اصلی دولت هستند؛ همچنین مسئولان با حرکت در چارچوب قانون و صیانت از انقلاب اسلامی باید در مقابل تهاجم‎ بیگانگان ایستادگی کنند.

captcha