تشکیل کارگروه‌های مردم‌نهاد؛ راهکار آغازین نهضت مهجوریت‌زدایی قرآن
کد خبر: 1443040
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
مدرس دانشگاه آزاد اراک اظهار کرد:

تشکیل کارگروه‌های مردم‌نهاد؛ راهکار آغازین نهضت مهجوریت‌زدایی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: حیدرعلی رستمی گفت: راهکار آغازین نهضت مهجوریت‌زدایی از قرآن، تشکیل کارگروه‌های مردم نهاد است که باید از افرادی که به نحوی در به ثمر رسیدن این نهضت نقش داشته و از تجربه مناسب و قابل دفاعی نیز برخوردار هستند، تشکیل شود.

حیدرعلی رستمی، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهجوریت قرآن در میان مردم را به معنای ترک قرآن و دوری جستن از این کتاب مقدس دانست و بیان کرد: متروک گذاشتن قرآن عوامل مختلفی دارد که مفهوم مهجوریت‌زدایی به معنای از میان برداشتن عوامل آن است.

ایجاد انگیزه در راستای گرایش به قرآن

وی با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه یکی از راه‌های مهجوریت‌زدایی از قرآن است، افزود: ایجاد انگیزه در راستای گرایش به قرآن و توجه به این امر در سنین مختلف به ویژه کودکی و نوجوانی می‌تواند یکی از راه‌های مهجوریت‌زدایی از کلام وحی باشد که در صورت پیدا شدن چنین گرایش و تمایلی در گروه‌های سنی مختلف، انس با قرآن در آن‌ها نهادینه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه وجود انگیزه در گرایش به قرآن آثار و برکات  فراوانی به جای خواهد گذاشت، اظهار کرد: از جمله مهمترین این برکات توجه به قرآن در لایه‌های مختلف آن است، گرچه  گروه سنی بزگسال نیز قابلیت یافتن و نهادینه کردن چنین گرایش و تمایلی را در وجود خود دارند، اما پیداست که بهترین و اثرگذارترین دوره سنی از کودکی تا جوانی است.

رستمی تصریح کرد: راهکار آغازین نهضت مهجوریت‌زدایی از قرآن، تشکیل کارگروه‌های مردم‌نهاد است که باید از افرادی که به نحوی در به ثمر رسیدن این نهضت نقش داشته و از تجربه مناسب و قابل دفاعی نیز برخوردارند تشکیل شود.

وی یادآور شد: تهیه نقشه راه برای اجرایی شدن برنامه‌های لازم، اقدام ضروری دیگری است که در جهت مهجوریت‌زدایی از قرآن باید انجام شود البته راهنمایی‌ها و نظارت‌های فرهیختگان قرآنی در آغاز، استمرار و به انجام رسیدن این طرح نباید به هیچ وجه نادیده گرفته شود.

اقبال عمومی از کلام وحی نقش اصلی در مهجوریت‌زدایی قرآن دارد

مدرس دانشگاه آزاد اراک در پایان با تأکید بر نقش مردم در به ثمر رسیدن اهداف قرآن، یادآور شد: اقبال و اقدام به موقع و شایسته مردم، نقش اصلی را در به ثمر نشستن نهضت مهجوریت‌زدایی از قرآن دارد و بدون حضور و پذیرش مردم این نهضت راه به جایی نخواهد برد.

captcha