دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت جسمی و روحی افراد درجامعه است
کد خبر: 1438804
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت جسمی و روحی افراد درجامعه است

گروه اجتماعی: صومی با اشاره به استفاده برخی صنایع غذایی از روغن پالم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت جسمی و روحی افراد درجامعه است و نباید اجازه دهد عده‌ای خاص به خاطر منافع خود، مردم را به‌طور مزمن بیمار کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز، 21 مرداد در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری یازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاهیان علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و اظهار کرد: این المپیاد 24 مرداد در ژیمنازیوم دانشگاه تبریز و با حضور وزیر بهداشت و درمان تا 31 مرداد برگزار خواهد شد که دوهزار دانشجو در رشته‎های والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، کشتی، کاراته و دومیدانی درآن شرکت خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براینکه به دنبال افزایش سرانه‌های سلامت در استان هستیم، گفت: در این راستا تلاش شده تا با تأمین مکان‎های مناسب برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها، افزایش فعالیت‎های ورزشی و راه‌اندازی کارگروه امنیت و سلامت غذایی گام‌های مؤثری برداشته شود.
صومی ادامه داد: دراین کارگروه تلاش می‎شود تا بر تولید مواد غذایی از مرحله اولیه تا رسیدن به دست مصرف‌کننده نظارت جدی صورت پذیرد.
وی با اشاره به استفاده برخی صنایع غذایی از روغن پالم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت جسمی و روحی افراد درجامعه است و صیانت از حقوق مردم را در حوزه سلامت و درمان مردم وظیفه خود می‌داند، لذا نباید اجازه دهد عده‌ای خاص به خاطر منافع خود، مردم را به‌طور مزمن بیمار کنند.
صومی همچنین با بیان اینکه به طرح تحول نظام سلامت در استان توجه مطلوبی نشده است، افزود: این طرح مصداقی بارز برای امر پیشگیری قبل از درمان است و اخیرا دولت و مجلس برای تسهیل روند بهداشت و درمان درکشور با اقداماتی نظیر تخصیص 10 درصد از مبلغ هدفمندی یارانه‌ها به این حوزه، در مسیر راهبردی کردن این طرح کلان قدم برمی‌دارد.

captcha