شناخت حق، گام نخست سبک زندگی اسلامی است/ خبرنگاران؛ عوامل نجات یا فساد جوامع
کد خبر: 1437050
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
آیت‌الله ایمانی:

شناخت حق، گام نخست سبک زندگی اسلامی است/ خبرنگاران؛ عوامل نجات یا فساد جوامع

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره سیاسیملزومات داشتن سبک زندگی اسلامی، نخستین گام را در این نوع سبک زندگی، شناخت حق و پروردگار دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس جمعه، 17 مرداد در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه شاکله سبک زندگی انسان در نوع تفکر و بینش اوست،‌ گفت: اگر بینش و جهان‌بینی انسان بینشی مادی باشد زندگی او هم بر اساس همین محور ساخته می‌شود و اگر بینش او یک بینش الهی و معنوی باشد زندگی او هم یک زندگی دینی ـ الهی خواهد بود، به عبارت دیگر آنچه که در دل انسان است در ظاهر او هم تجلی پیدا می‌کند.
وی افزود: در جهان‌بینی الهی یک فرد باورمند به وحی معتقد است که جهان بر اساس نظم و برنامه حرکت می‌کند و این جهان دارای هدف است و بدون هدف حرکتی میسر نیست و این جهان‌بینی وقتی به مدد عقل و فطرت انسانی و الهی و با کمک انبیا پیامبران شکل گرفت خود مسائلی را برای فرد و جامعه ایجاد می‌کند و به این سبک زندگی دینی می‌گوییم که مبتنی بر جهان‌بینی الهی است.

باور به نظم زندگی انسان را منظم می‌کند
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: باور به نظم زندگی انسان را منظم می‌کند و باور به هدف او را هدفمند می‌سازد و باور به اینکه آفریدگاری هست باعث می‌شود مطیع آفریدگار باشد بنابراین اولین موضوع در سبک زندگی شناخت آفریدگار است و آفریدگار این جهان منظم کیست و چه ویژگی‌هایی برای آفریدگار عالم دیده شده است؟
امام جمعه شیراز تأکید کرد: اولین نکته در سبک زندگی اسلامی شناخت و معرفت حضرت حق است و لذا مولا امیرالمؤمنین(ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه می‌فرماید اول دین معرفت و شناخت پروردگار عالم و باور کردن و ایمان آوردن و در عمل پیاده کردن این باور است.
وی در ادامه به فرا رسیدن روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و خبرگزاری‌ها نقشی اساسی در صلاح و فساد جامعه به‌عهده دارند؛ هم صلاح و هم فساد جامعه به آنها وابسته است.
آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: قرآن مجید داستان یک خبرنگار را که باعث نجات یک امت از خورشید‌پرستی به خداپرستی شد بیان می‌کند و در داستان حضرت سلیمان(ع) داستان ملکه صبا آمده و خبری که هدهد برای سلیمان پیامبر آورد و حتی جمله‌ای می‌گوید که این جمله قابل ملاحظه است و در تفاسیر کمتر به آن توجه شده است و آن اینکه هدهد می‌گوید سلیمان من خبری آورده‌ام و اشراف خبری بر مسئله‌ای دارم که تو که پیامبری ‌آن خبر را نداری و نمی‌دانی و بعد داستان ملکه سبا را می‌گوید که آنها را دیدم مقابل خورشید سجده می‌کنند و این خبر هدهد باعث شد که سلیمان نامه بنویسد و به‌دنبال آن، ملکه صبا و امتش مسلمان شوند و به آئین ولی‌الله آن زمان، سلیمان نبی، در‌‌‌آیند.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن مجید حرکت یک خبرنگار و خبرگزاری را برای نجات یک امت بازگو می‌کند، افزود: پس یک خبرنگار اگر به رسالت خود توجه داشته باشد می‌تواند باعث نجات و آگاه‌سازی مردم و جامعه شود.

خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند
وی تأکید کرد: خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند و چشم و گوش جامعه باید امین باشد و رشد و جلو بردن جامعه را مدنظر داشته باشد و امیدوارم مجموعه خبرگزاری‌ها و خبرنگاران ما اینچنین باشند.
آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: امروز مسئله خبرگزاری در جهان از اهم مسائل است به‌نحوی که خبرها و خبرگزاری‌ها و فضاهای رسانه‌ای جنگ‌ها را توجیه کرده و صلح‌ها را امضا می‌کنند و با فضاسازی حق و باطل را به جای هم نشان می‌دهند و اینها نتایج بهره‌برداری از این امکانات است که ما باید بهترین بهره‌برداری را از این امکانات در عرصه حقیقی و مجازی داشته باشیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع غزه اشاره کرد و گفت:‌ 30 روز از جنگ اسرائیل با مردم بی‌دفاع و غیرنظامی غزه گذشت و 30 روز از محاصر نظامی و اقتصادی و جغرافیایی و حمله زمینی و دریایی و هوایی به مردم غزه سپری شد.
وی ادامه داد: مردم غزه در طول یک ماه یک هزار و 800 نفر کشته و بیش از 10 هزار نفر زخمی دادند و بیش از 50 درصد زخمی‌ها کودکان و زنان بی‌دفاع بودند اما آیا این همه کشتار وحشیانه و خرابی‌ها و با خاک یکسان کردن خانه‌ها باعث شد تونل‌ها تخریب شود و سلاح مردم غزه از بین رود؟ این باید در آینده قضاوت شود.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه خط مقاومت غزه شکسته نشد، گفت: به فضل پروردگار زنجیره مقاومت از فلسطین به لبنان و سوریه و عراق و ایران و غزه انتقال پیدا کرده و دنیای اسلام را بیدار کرده و این خط مقاومت دنیای اسلام را به بیداری کشانیده و خواهد کشانید.

captcha