‌ارزش‌های دینی ـ اسلامی معیار سنجش رفتارها در سبک زندگی اسلامی باشد
کد خبر: 1431470
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲

‌ارزش‌های دینی ـ اسلامی معیار سنجش رفتارها در سبک زندگی اسلامی باشد

گروه اجتماعی‌: در سبک زندگی اسلامی باید معیار سنجش رفتار در تمامی افعال بر اساس ارزش‌های اسلامی سنجیده شود و با تطبیق شرایط موجود و شرایطی که اسلام مشخص کرده است، شیوه مناسب زندگی را در زمینه‌های مختلف به جامعه معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام صابر آذربادگان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رودان روز گذشته، 29 تیر در نشست سالیانه مودت که با حضور فرماندهان حوزه‌ها، پایگاه‌های مقاومت و خانواده‌های آن‌ها در رودان برگزار شد، گفت: علما و مراجع عظام تقلید اثربخش‌ترین نقش را در ترویج و تحکیم سبک زندگی اسلامی در جامعه بر‌عهده دارند.

آذربادگان اولین گام تحقق سبک زندگی اسلامی را مکتوب کردن آن دانست و افزود: این وظیفه علما و مراجع تقلید است که سبک زندگی اسلامی را به‌صورت مکتوب و مدون تدوین کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رودان به ویژگی‌های مختلف سبک زندگی اسلامی نیز اشاره و اظهار کرد: در سبک زندگی اسلامی باید معیار سنجش رفتار در تمامی افعال بر اساس ارزش‌های اسلامی سنجیده شود و با تطبیق شرایط موجود و شرایطی که اسلام مشخص کرده است، شیوه مناسب زندگی را در زمینه‌های مختلف به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه آگاهی از نقاط عینی قوت و ضعف در جامعه می‌تواند در مسیر تحقق سبک زندگی اسلامی بسیار راهگشا باشد، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه آشنایی جامعه با سبک زندگی اسلامی و ضرورت انجام آن، باید از اولویت‌های کاری مبلّغان‌، رسانه‌ها‌، متنفذان و نخبگان جامعه در زمان کنونی باشد.

captcha