اداره قرآن و نماز با ۹ غرفه نماینده آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 1425436
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸

اداره قرآن و نماز با ۹ غرفه نماینده آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن

گروه جامعه: اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش تهران امسال به نمایندگی از این وزارتخانه با ۹ غرفه به نمایشگاه قران آمده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش تهران امسال به نمایندگی از این وزارتخانه با 9 غرفه به بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم واقع در باغ موزه دفاع مقدس آمده است.

مدیریت کمیته آموزش و پرورش بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال بر عهده محمدرضا مسیب زاده ، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش است.

این کمیته از 9 غرفه تشکیل شده است که از جمله می توان به غرفه تجلی قرآن در آئینه علوم اشاره کرد. در این غرفه دانش آموزان مقاطع سنی مختلف متناسب با مقطع تحصیلی خود با مسائل علمی که پیشتر در قرآن کریم بیان شده و امروزه علم به کشف آن نائل آمده است آشنا می شوند.

غرفه تجلی قرآن در آئینه هنر نیز از دیگر بخش های کمیته آموزش و پرورش است و این غرفه در راستای معرفی فعالیت هایی که این وزارت خانه در زمینه توانمندسازی مربیان پرورشی و هنری انجام می دهد به ارائه خدمات و معرفی آن به بازدیدکنندگان می پردازد. همچنین فعالیت های هنری مختلفی نیز برای دانش آموزان در این غرفه تعبیه شده است.

شهر تهران دارای 30 دارالقرآن  و 76 مدرسه قرآن است که زیر نظر آموزش و پرورش به فعالیت می پردازد. بازدید کنندگان از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با مراجعه به غرفه دارالقرآن ها و مدارس قرآن آموزش و پرورش می توانند با این مراکز قرآنی که در نزدیکی محله آنان وجود دارد و خدماتی که ارائه می دهند آشنا شوند.

امسال وزارت آموزش و پرورش فرشتگان زمینی را نیز به نمایشگاه قرآن آورده است و در این غرفه عموم بازدیدکنندگان و خانواده های دانش آموزان معلول و استثنایی با فعالیت هایی که برای این دست از دانش آموزان در مدارس اجرایی می شود آشنا می کنند. همچنین آموزش بخشی از این خدمات نیز از دیگر فعالیت های این غرفه است.

دانش آموزان بازدیدکننده از بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم می توانند با حضور در بخش آموزش و پرورش از میزان صحت قرائت نماز و قرآن خود آگاه و پاسخ سوالات دینی و شرعی خود را نیز دریافت کنند.

همچنین دانش آموزان با حضور در این بخش گلبرگ های قرآنی را نیز دریافت و با مشارکت در این طرح از ثواب ختم قرآن کریم بهره مند می شوند. همچنین راویان در غرفه قصه های قرآنی منتظر دانش آموزان برای تعریف داستان های زیبای قرآنی هستند.

دانش آموزن با حضور در بخش آموزش و پرورش با مسابقات قرآنی برگزار شده و مفاد آن نیز آشنا و خود را برای مسابقات آتی آماده می کنند. همچنین معلمان دلسوز در این بخش آماده هستند تا نحوه استفاده از برخی نرم افزارهای قرآنی را به دانش آموزان آموزش دهند.

یادآوری می شود، بخش آموزش و پرورش بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همگام با سایر بخش ها تا 23 تیرماه، در محل باغ موزه دفاع مقدس آماده ارائه خدمات به دانش آموزان و والدین آنان است.

captcha