هتک حرمت مسجد قدیمی و قبور اسلامی در لهستان
کد خبر: 1424492
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

هتک حرمت مسجد قدیمی و قبور اسلامی در لهستان

گروه بین‌الملل: اسلام‌ستیزان، بامداد دوشنبه، با حمله به مسجد قدیمی و قبرستان اسلامی شهر «کروش‌ینیانی» در شمال‌ شرقی لهستان، شعارهایی موهن به اسلام بر روی دیوارهای مکان عبادی مسلمانان نوشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «سفیرنیوز»، عوامل ناشناس بامداد دیروز، با یورش به مسجد قدیمی شهر «کروش‌ینیانی» که ساخت آن به قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد، شعارهایی علیه اسلام و مسلمانان بر روی آن نوشتند.

این مسجد که در قرن هجدهم میلادی و از چوب ساخته شده است، یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین مراکز عبادی ـ اسلامی در لهستان به شمار می‌رود و به‌عنوان نماد زیبای شهر «کروش‌ینیانی»، تصویر آن در اغلب وب‌سایت‌های لهستانی وجود دارد.

«برونیسلاو تالکوفسکی»، رئیس جمعیت مسلمانان « کروش‌ینیانی» ضمن محکوم کردن این اقدام، گفت: مسجد و قبرستان قدیمی این شهر، دو نماد اصلی حضور تاتارهای مسلمان در لهستان هستند و به‌همین دلیل توسط افراد اسلام‌ستیز مورد حمله و هتک حرمت قرار گرفته‌اند.
وی افزود: اسلام‌ستیزان پس از حمله به مسجد و نوشتن شعارهای ضداسلامی و نیز قرار دادن گوشت خوک در مقابل این مکان عبادی، به قبرستان قدیمی مسلمانان رفته و تعدادی از قبور را مورد بی‌احترامی قرار داده‌اند.

این حملات در آستانه تشکیل جلسه پارلمان لهستان برای تصمیم‌گیری دوباره در مورد ذبح حلال صورت می‌گیرد که از سال گذشته در این کشور ممنوع اعلام شده است.

captcha