تأخیر در ارسال دستورالعمل‌ مانع ارزیابی سطح قرآنی دانشجویان شد
کد خبر: 1403740
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
در دانشگاه علوم پزشکی بابل؛

تأخیر در ارسال دستورالعمل‌ مانع ارزیابی سطح قرآنی دانشجویان شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح ارزیابی سطح قرآنی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی بابل به دلیل ابلاغ نشدن دستورالعمل‌های جدید از مرکز، در سال تحصیلی جاری اجرا نشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، طرح ارزیابی سطح قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی چند سالی است که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به اجرا در آمده است که بعضاً با استقبال‌های خوبی هم همراه بوده است.

این طرح سال‌های گذشته در دانشگاه علوم پزشکی بابل به اجرا در آمد و خروجی‌های مناسبی را نیز به همراه داشت که از جمله آن می‌توان به شناسایی استعدادهای خوبی در زمینه حفظ و قرائت قرآن اشاره کرد.
اما امسال این طرح در این دانشگاه به اجرا در نیامد که دلیل اصلی اجرا نشدن آن ابلاغ نشدن دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های جدیدی بود که باید از طریق مرکز ارسال می‌شد، در نهایت این امر میسر نشد و طرح ارزیابی سطح قرآنی دانشجویان جدیدالورود نیز به اجرا در نیامد.
با توجه به اینکه در سطح مدیریت دانشگاه‌ها تغییراتی به وجود آمده است ابلاغ دستورالعمل‌های جدید ضروری به نظر می‌رسد. استقبال دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل از طرح ارزیابی سطح قرآنی در حد مطلوبی بوده است و مسئولان قرآنی دانشگاه همچنان امیدوارند که در سال‌های آینده بتوانند این طرح را اجرایی کنند.

بخش دیگری از برنامه‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی بابل مربوط به برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت است که بخش کتبی در رشته‌های عترت روز چهارشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه، برگزار می‌شود و مسابقات بخش شفاهی نیز اوایل خردادماه برگزار خواهد شد.
براساس اعلام مسئولان دانشگاه در این دوره از مسابقات مجموعاً 110 نفر ثبت نام کرده‌اند، البته این آمار مربوط به رشته‌های دو بخش شفاهی و کتبی است که اگر تعداد شرکت‌کنندگان بخش‌های هنری و پژوهشی را به این آمار اضافه کنیم تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر خواهد شد.
این دانشگاه که در زمینه فعالیت‌های قرآنی ازدانشگاه‌های فعال به شمار می‌رود، علاوه بر جشنواره قرآنی به صورت داخلی مسابقات قرآن ویژه دانشجویان را در مناسبت‌های مختلف برگزار کرده است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری مسابقه حفظ قرآن کریم اشاره کرد، این مسابقات با محوریت حفظ سوره‌هایی که دارای مناسبت خاصی هستند، برگزار می‌شود.
در دانشگاه علوم پزشکی بابل هر ترم حداقل یک محفل انس با قرآن برای دانشجویان برگزار می‌شود و در این ترم نیز در مراسم اعتکاف برگزاری یک محفل نورانی انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز در نظر گرفته شده است.

captcha