گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در حومۀ نایروبی
کد خبر: 1398690
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶

گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در حومۀ نایروبی

گروه بین‌الملل: به مناسبت سالروز میلاد مبارک حضرت زهرا سلام‌الله علیها و روز زن، مراسم جشنی در منطقۀ ریروتا و گاچیه در حومۀ نایروبی، توسط رایزنی فرهنگی ایران در کنیا برگزار شد.

در مراسمی که در مرکز الغدیر منطقه ریروتا با شرکت زنان و دختران شیعۀ ساکن این منطقه برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، شیخ شعبان، از معلّمان و فعّالان مذهبی منطقه، در سخنانی کوتاه، به ذکر ویژگی‌های ممتاز حضرت زهرا(س) پرداخت و بر ضرورت بزرگداشت میلاد آن بانوی بزرگوار به عنوان اسوۀ زنان مسلمان تأکید کرد.
سپس، رایزن فرهنگی ایران در کنیا پس از بیان جایگاه والای حضرت زهرا(س) در دنیا و آخرت به استناد چند آیه و روایت، سورۀ مبارکه کوثر را برای حاضران تشریح کرد و خاطرنشان کرد: نه تنها نسل رسول اکرم(ص) به سبب وجود نازنین حضرت فاطمه(ص) استمرار و گسترش یافت، که به واسطۀ تعالیم اهل بیت(ع)، اسلام راستین حفظ شد و صراط مستقیم هدایت و نجات آشکار گشت و تا دامنۀ قیامت روشن و برقرار خواهد ماند.
وی همچنین با ذکر حدیث مشهور پیامبر گرامی اسلام دربارۀ بستگی رضا و غضب الهی به خشنودی و خشم زهرای مرضیّه(س)، یادآور شد که از مصادیق بارز جلب رضای حضرت زهرا(س) و پرهیز از غضب آن بانوی بزرگوار در زمانۀ کنونی تأسّی به سیره و سبک زندگی آن حضرت و پیروی از تعالیم ارزشمند اوست.
به همین مناسبت، مسجد و مدرسۀ الزهرا(س) در منطقه گاچیه در شمال شرقی نایروبی نیز پذیرای بانوان شیعه و دانش‌آموزان این مدرسه بود.
این برنامه با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسّط یکی از دانش‌آموزان مدرسه آغاز شد و سپس، تعدادی از دانش‌آموزان به طور انفرادی و گروهی، مطالب و اشعاری به زبان‌های سواحیلی و عربی دربارۀ حضرت زهرا (س) قرائت کردند.
در ادامه، رایزن فرهنگی ایران ضمن بیان برخی از فضایل و مناقب حضرت زهرا(س) با استناد به آیات و روایات، به طور مبسوط دربارۀ اهمّیت بزرگداشت میلاد مبارک آن حضرت و روز زن و وظایف زنان و دختران مسلمان، به ویژه پیروان اهل بیت(ع)، در شناخت و معرفّی شایستۀ معارف و اشاعۀ ارزش‌های مکتب متعالی تشیّع، نه تنها در منطقۀ گاچیه و شهر نایروبی، که در کشور کنیا، سخن گفت.

captcha