فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی؛ عامل اصلی اختلاف در خانواده‌ها
کد خبر: 1396697
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد:

فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی؛ عامل اصلی اختلاف در خانواده‌ها

گروه اجتماعی: امام جمعه مشهد، فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی را عامل وجود اختلاف و درگیری میان خانواده دانست و گفت: توجه به زندگی ائمه(ع) و استفاده از روایات ایشان، می‌تواند در استحکام بنیان خانواده و تعالی جامعه اسلامی مؤثر باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد روز گذشته، 29 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه ‌که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه هر گروه و جامعه‌ای نیازمند یک مدیر مدبر است، اظهار کرد: بر‌خلاف مدیریت جمعی و مدیریت جامعه که نیاز به یک مدیر دارد، محیط خانواده نیازمند مدیریت تلفیقی متشکل از زن و مرد است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مدیر خانواده می‌تواند با برقراری ارتباط عاطفی به مدیریت بپردازد، افزود: مدیریت خانواده باید به‌صورت ارتباطی عمل کند زیرا آنچه موجب می‌شود مدیریت تلفیقی مؤثر به‌وجود آید، برقراری ارتباط عاطفی و عشق میان خانواده است.

محبت و عشق بین همسران ‌اصل حاکم در نظام خانواده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه محبت و عشق بین همسران در سبک زندگی اسلامی، اصل حاکم در نظام خانواده است، ابراز کرد: محبت مبتنی بر عاطفه باید در کانون خانواده ابراز شود، بر همین اساس فرزندان باید محبت والدین را حس کرده تا برپایه احساس و منطق از والدین تبعیت کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: «هر زنی که یک لیوان آب به همسر خویش دهد، ثواب بیشتری نسبت به گرفتن یک ماه روزه و اقامه یک ماه نماز برده است»، عنوان کرد: پیامبر(ص) تأکید زیادی بر ابراز محبت بین همسران داشته‌اند، بنابراین حفظ عاطفه و عشق در کانون خانواده از ارکان دین مبین اسلام است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: از آنجایی‌که عواطف در زنان بیشتر از مردان وجود دارد، مرد باید به این احساس توجه کند، لذا آنچه در جامعه جاهلیت عنوان می‌شود که مرد باید صلابت داشته و احساسات خود را پنهان کند، کاملاً اشتباه بوده و اسلام این مسئله را نقض می‌کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه متأسفانه بی‌اعتنایی به کانون خانواده در جامعه امروز رواج یافته است، اظهار کرد: فشار و تنش‌های محیط کار نباید وارد کانون خانواده شود در حالی‌که این مسئله در خانواده مدیران جامعه مشاهده می‌شود به‌گونه‌ای که بر اثر زیاد شدن ساعت کاری از خانواده خویش غافل می‌شوند.

وی فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی را عامل وجود اختلاف و درگیری میان خانواده دانست و گفت: توجه به زندگی ائمه(ع) و استفاده از روایات ایشان، می‌تواند در استحکام بنیان خانواده و تعالی جامعه اسلامی مؤثر باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه ‌‌با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده است که در منطقه به‌عنوان قدرت اول شناخته می‌شود، ابراز کرد: دشمنان اسلام همیشه درصدد ضربه زدن به ایران هستند، زیرا اسلام را مهم‌ترین دشمن خویش برای اجرای قوانین ظالمانه خود می‌دانند.

معنویت؛ ملاک و معیار ارتش جمهوری اسلامی ایران ‌

امام جمعه مشهد ملاک و معیار ارتش جمهوری اسلامی ایران را معنویت دانست و گفت: قریب به یک ربع قرن است که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسیده است و آمریکا همیشه قصد دخالت در قوانین این کشور اسلامی را داشته است اما به‌دلیل وجود ارتش نیرومند و با‌اخلاص، به هدف خود نرسیده است.

وی با بیان اینکه ایران سرنوشت منطقه را رقم می‌زند، ابراز کرد: دشمن از مقابله با ما عاجز بوده و عجز آن‌ها باعث شده است ما قدرت اول در منطقه باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقتدار دفاعی ما در دنیا، اقتداری بی‌نظیر به‌شمار می‌رود، عنوان کرد: وقاهت آمریکا و اتحادیه اروپا ثابت کرد که غرب تا کمتر از نابودی ما راضی نمی‌شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آن چیزی‌که مردم دنیا در هشت سال دفاع مقدس آن را تجربه و مشاهده کرد ایمان، معنویت و ایثار ملت ایران بود و هرگاه پشتوانه قدرت و مدیریتی، دین، ایمان و تقوا باشد قطعاً آن مدیریت در دنیا بی‌نظیر می‌شود.

captcha