مردم چهارمحال و بختیاری در دفاع از حق خود محکم ایستاده‌اند
کد خبر: 1396676
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
امام جمعه شهرکرد:

مردم چهارمحال و بختیاری در دفاع از حق خود محکم ایستاده‌اند

گروه سیاسی:امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری در دفاع از حق خود محکم ایستاده اند به منطقی بود مطالبه مردم این استان در زمینه آب اشاره کرد و از مسئولا خواستار حل منطقی این مشکل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری جمعه، 29 فروردین ماه در خطبه‌های نماز جمعه تقوای الهی را رمز رستگاری و سعادت انسان دانست و اظهار کرد: رستگاری، سعادت، مقاومت در برابر شیطان و انجام کارهای نیک به واسطه تقوای الهی رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به آیاتی از سوره جن، انکار نبوت و وحی را یکی از ضایعات و رذایل اخلاقی در بین انسان‌ها دانست و گفت: انسان‌ها نیز همچون اجنه پس از ایمان آوردن به خدا، رسالت و نبوت را انکار کردند و این مسئله خود زمینه‌ای برای هلاک شدن آنها شد.
پی بردن به عظمت خدا  باید هدف اصلی از کشف آسمان و زمین باشد
حجت‌الاسلام نکونام 29 فروردین روز کیهان نوردی و ورود انسان به فضا را یادآور شد و گفت: نفوذ انسان به عمق دریا و اوج آسمان‌ها برای بررسی چگونگی موقعیت، چیستی و زیستی موجودات و دست یابی به علم فضا بسیار ارزشمند و قابل قبول است اما کامل کننده و سعادت بخش نخواهد بود.

وی با بیان اینکه هدف از تسخیر و کشف آسمان ها و زمین تنها دست یابی به علم فضا نیست، بلکه رسیدن به هستی آفرین جهان، خدای متعال و پی بردن به قدرت خلقت و عظمت اوست تصریح کرد: اگر هدف از نفوذ به آسمان ها و زمین تنها دست یابی به علم باشد این جهالت و گمراهی محض است.

امام جمعه شهرکرد نفوذ آدمی به اجزاء زمین و آسمان را زمینه ای برای معراجی شدن آن دانست و گفت: اگر انسان به تمام اجزا آسمان ها و زمین پی ببرد و حتی به یک ابر دانشمند نیز تبدیل شود اما همچنان خاکی و دنیا طلب بماند به یقین سعادتمند و نقش آفرین نخواهد شد.

راه پر سعادت انقلاب را به بهای ناچیز ارتباط با غرب نفروشید

وی انقلاب اسلامی ایران را احیا کننده راه توحید و انبیا دانست و با تاکید بر لزوم حفظ و پاسداری از این راه پر رهرو تصریح کرد: راه پیامبر(ص) و ائمه معصومین به واسطه رهبری های داهیانه امام خمینی (ره) و خون پاک شهیدان در این کشور زنده شد؛ این راه پر سعادت را به بهای ناچیز ارتباط و لبخند با غرب نفروشید.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه سعادت و رستگاری نظام و انقلاب ما در سایه توحید، نبوت و امامت رقم خواهد خورد، خون ریخته شده هزاران شهید و ایستادگی و دفاع جانانه مردم از امام و اسلام را حاصل شکل گیری این راه و حکومت الهی دانست.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی ها در داخل دلشان برای دیدار و مذاکره با غربی ها به قدری پر می زند که حاضر هستند اصالت و کرامت ملی و دینی نظام و انقلاب خود را زیر پا بگذارند.

روند مذاکرات ژنو غیر عادلانه است

حجت الاسلام نکونام با اشاره به روند غیر عادلانه مذاکرات ژنو تصریح کرد: غربی ها پس از جلسات مستمر و دیدار های فراوان با مقامات ایرانی در نتیجه با آزاد کردن و فروش یک قطعه از رده خارج شده هواپیما اعلام کردند که به تعهدات خود در مذاکرات عمل کرده اند.

وی با بیان اینکه غربی ها دنیا طلب ، منفعت طلب و مستکبر هستند ، بلوکه کردن پول نفت ملت ایران را نمونه بارز روحیه استکباری و دنیا طلبی غربی ها و به ویژه آمریکایی ها دانست.

به گفته حجت الاسلام نکونام، غربی ها پولی که در قبال فروش نفت به آنها داده شده است و حق ملت ما بوده را بلوکه کرده اند و اکنون پس از مذاکرات فراوان توافق کرده اند که به صورت قطره چکان این پول بلوکه شده را به کشور ما پس بدهند ولی تا کنون یک ریال از پول های بلوکه شده در غرب به کشور وارد نشده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به صدور قطعنامه اروپایی علیه ملت ایران، این جسارت ها و بی حرمتی ها را حاصل بی توجهی و عمل نکردن به توصیه ها و منویات رهبری انقلاب دانست.

وی با بیان اینکه رهبری انقلاب سال ها پیش فرمودندکه شما باید از غربی ها و جنایت های وارد آورده آنها به دنیا بازخواست کنید تصریح کرد: متاسفانه اکنون به جای آن که ما غربی ها و آمریکایی ها را به خاطر نقض حقوق بشر و لکه دار کردن کرامت انسانی بازخواست کنیم آنها ما را مورد سوال و محاکمه قرار می دهند.

حجت الاسلام نکونام افزود: اگر در برابر مطالبات و لبخندهای دشمنان و مستکبران کوتاه بیایم آنها صلابت دینی و پایه نظام را متزلزل خواهند کرد و صدور قعطنامه یکی از این اقدامات خصمانه و بسیار سنگین آنها علیه نظام ما در راستای تضعیف و خدشه دار کردن عزت و استقلال نظام بود.

عزت و اقتدار این نظام بر گرفته از عزت حسینی و اهل بیت(ع) است

وی با تاکید بر اینکه مشتاقان دوستی و ارتباط با غرب دیگر دست از این ارتباط ها بی فایده و پوشالی بردارند تصریح کرد: عزت و اقتدار این نظام بر گرفته از عزت حسینی و اهل بیت(ع) است بنابراین مذاکره کنندگان اجازه ندهند که بیش از این عزت ما منکوب و خدشه دار شود.

امام جمعه شهرکرد 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و افزود: الهی و مردمی بودن از ویژگی های بارز و برجسته ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه نگاه مردم به ارتش نگاهی مقدس و محترمانه است تصریح کرد: ارتش برای مردم مایه بالندگی و عظمت است؛ چرا که حافظان و نگهبانان اصلی مرزهای زمین و هوا در این کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س)، سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را یادآور شد و افزود: ولایت مداری و از خودگذشتگی حضرت زهرا (س) در پای ولایت شاخص اصلی فرهنگ و انقلاب فاطمی است.

وی به ولادت حضرت امام خمینی (ره) و روز زن اشاره و خاطرنشان کرد: زن در دین اسلام از جایگاه و شخصیت ویژه ای برخوردار است و بر حفظ شان و جایگاه او بسیار تاکید شده است.

جایگاه زن آنگونه که باید در جامعه شناخته شود

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه باید ظرفیت و کارایی های زن در جامعه به خوبی شناخته شود ، تصریح کرد: زن یک کارگر و بارکش در جامعه و خانواده نیست بلکه او یک موجود لطیف و حساس است که باید در خور شان و ظرفیت و جایگاهش به او توجه شود.

وی با بیان اینکه دین اسلام از تحمیل نکردن کارهای خارج از توان و جایگاه زن بسیار تاکید و سفارش می کند به حدیثی از امیرالمومنین(ع) در این باره اشاره و خاطرنشان کرد: به زن تحمیل نکن آنچه را که خارج از توان و ظرفیت اوست چرا که او برای کارهای سخت آفریده نشده است زیرا زن هم چون گل ظریف است، نه پهلوان خشن بر همین اساس حقوق زن باید در جامعه رعایت شود

مردم چهارمحال و بختیاری در دفاع از حق خود محکم ایستاده اند

نماینده ولی فقیه در استان به اجتماع مردم در اعتراض به ساخت تونل های گلاب 2 و بهشت آباد اشاره و خاطرنشان کرد: حرکت زیبای مردم در دفاع از حق مسلم خود بسیار هوشمندانه، به موقع، شعورمند بود و نشان داد که مردم در پای حقوق خود محکم ایستاده اند.

وی با بیان اینکه مردم در هیچ عرصه از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد تصریح کرد: مردم در امور سیاسی خود شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست را سر می دهند در مسائل داخلی و درونی نیز شعار رفع نیازهای آبی از آب داخل خود استان حق مسلم ما است را می گویند و خواستار رسیدگی به حقوقشان هستند.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به حرف منطقی و کارشناسی مردم استان خواستار حل منطقی این مشکل شد و افزود: مردم استان با انتقال آب و بهره برداری استان های همجوار از این نعمت خدادادی مخالف نیستند اما حرف اصلی آنها این است که آب را منطقی و کارشناسی شده انتقال بدهید.

مسئولان نباید با شیوه های غیر منطقی انتقال آب به این استان آبخیز آسیب وارد کنند

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید با شیوه های غیر منطقی انتقال آب به این استان آبخیز آسیب وارد کنند، تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری یک استان آبخیز و مولد آب است، چرا باید با روش های غیرمنطقی و غیر کارشناسی شده به این استان سرسبز و خوش ذخیره و استان های هجوار آن آسیب جبران ناپذیر وارد شود؟

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه برخی از متولیان و مسئولان متاسفانه منطق پذیر نیستند تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسئولان منطق و کار کارشناسی را قبول نمی کنند در حالی که حرف مردم درست و بر آمده از منطق و استدلال صحیح است.

اگر گوش شنوایی در مسئله آب نباشد، احساسات مردم قابل کنترل نخواهد بود

وی اجتماع روز 28 فروردین مردم این استان را مسالمت آمیز و هوشمندانه دانست و گفت: در اجتماع دیروز حرف منطقی و عقلانی به صورت صحیح و در کمال آرامش بیان شد اما اگر گوش شنوای برای شنیدن و عمل کردن به آن ها نباشد دیگر احساسات مردم قابل کنترل نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر منطق در امور حاکم نشود هر گونه خسارت و هزینه ای بر نظام تحمیل شود مسئولش آقایان منطق ناپذیر هستند، تصریح کرد: بنده در همین مکان به مسئولان منطق ناپذیر هشدار می دهم که اگر منطق و عقلانیت در این مسئله حاکم نشود احساسات مردمی دیگر قابل کنترل نخواهد بود و هر گونه خسارت و هزینه بر نظام متحمل شود شما مسئول و پاسخگوی آن هستید.

وی با تاکید بر اینکه متولیان باید توصیه ها و نظرات کارشناسان عادل و بی طرف در حوزه آب را بپذیرند تصریح کرد: اگر منطق و کار کارشناسی شده در مسئله آب حاکم شود به یقین همه مردم از نعمت آب بهره مند خواهند شد.

captcha