ضرورت توجه به تعادل در برگزاری ایام سوگواری و اعیاد اهل بیت(ع)
کد خبر: 1396086
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کشفی عنوان کرد:

ضرورت توجه به تعادل در برگزاری ایام سوگواری و اعیاد اهل بیت(ع)

گروه اجتماعی: مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: باید تلاش کنیم همان‌گونه که مراسم‌ سوگواری اهل بیت(ع) باشکوه و جمعیت فراوانی برگزار می‌شود، مراسم اعیاد مذهبی و میلاد آن‌ها نیز به همان میزان با شکوه خاص برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمدباقر کشفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس امروز، 27 فروردین در نشست فعالان فرهنگی این استان با تأکید بر ضرورت توجه به تعادل در برگزاری ایام سوگواری و اعیاد اهل بیت(ع) عنوان کرد: باید تلاش کنیم همان‌گونه که مراسم‌ سوگواری اهل بیت(ع) باشکوه و جمعیت فراوانی برگزار می‌شود، مراسم اعیاد مذهبی و میلاد آن‌ها نیز به همان میزان با شکوه خاص برگزار شود.
وی با تأکید برا ینکه در برگزاری مراسم‌های مذهبی به دنبال مناسک‌سازی هستیم، افزود: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه فرهنگ غنی تشیع، باید تلاش کنیم تا هنجارهای شادی و جشن میلاد اهل بیت(ع) را در جامعه اسلامی و شیعی خود نهادینه کنیم.
کشفی اضافه کرد: جامعه جوان امروز در معرض تمام اطلاعات و رخدادهای دنیاست و اگر نتوانیم اطلاعات مذهبی خود را به روز کنیم و چگونگی رفتار شهروندی و اجتماعی را برای نسل جوان تبیین کنیم به افراط و تفریط کشیده می‌شوند و الگوبرداری‌های نادرست صورت می‌گیرد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس عنوان کرد: بخشی از این قضایا به خود ما به عنوان دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی باز می گردد و کسانی که باید این کارها را احصا کنند و باید تلاش کنیم تا هنجارهای اجتماعی ـ  اسلامی را نمایش دهیم.
وی به ولادت حضرت زهرا(س) و برگزاری هفته زن اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا این میلاد را به بهترین نحو برگزار کنیم و دو جشن بزر با حضور 20 هزار نفر در ورزشگاه حافظیه و یا در مکان‌های دیگر برگزار کنیم و در این جشن بانوان نخبه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره مورد تقدیر قرار گیرند.
کشفی ابراز کرد: باید تلاش کنیم تا جشنی به این وسعت برگزار کنیم و هنجار شادی را به جامعه خود نشان دهیم که می‌توان بدون گناه فضای شادی اجتماعی را ایجاد کرد.
این مقام مسئول عنوان کرد: این امر موجب شادی و نشاط و امید جامعه می شود؛ نیاز به نشاط و شادی در جامعه بیش از هر چیز است و طبق نظرسنجی‌ها و آمار علمی همه این‌ها گواه این مطلب است که باید در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و وقت گذاریم.
وی با تأکید بر اینکه باید تمام دستگا‌ه‌ها در برگزاری این جشن همکاری داشته باشند، گفت: هنجار شادی و نشان دادن و انعکاس آن در جامعه در مناسبت‌های مذهبی ضروری است و همه متولیان با مشارکت و هماهنگی منسجم با یکدیگر کاری انجام دهند که نتیجه بهتری گرفته و موجب شادی و نشاط جامعه شود.

captcha