زکات از پایه‌های نظام مالی و اقتصاد اسلامی است
کد خبر: 1391890
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

زکات از پایه‌های نظام مالی و اقتصاد اسلامی است

گروه اجتماعی: دبیر ستاد جمع‌آوری زکات ایلام با تبیین اهمیت حیاتی زکات در برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و تربیتی اسلام، گفت: زکات از پایه‌های اساسی نظام مالی و اقتصاد اسلامی است.

علی‌حسین احمدی، دبیر ستاد جمع‌آوری زکات استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از ایلام، با اشاره به آیه 60 سوره توبه «إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاء وَالْمَسَاکِینِ وَالْعَامِلِینَ عَلَیْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِی الرِّقَابِ وَالْغَارِمِینَ وَفِی سَبِیلِ اللّهِ وَابْنِ السَّبِیلِ فَرِیضَةً مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ؛ صدقات تنها به تهیدستان و بینوایان و متصدیان [گردآورى و پخش] آن و کسانى که دلشان به دست آورده مى‏شود و در [راه آزادى] بردگان و وامداران و در راه خدا و به در راه مانده اختصاص دارد [این] به عنوان فریضه از جانب خداست و خدا داناى حکیم است»، بیان کرد: زکات از پایه‌های اساسی نظام مالی و اقتصاد اسلامی و به مثابه ستون فقرات اقتصاد اسلامی است.

وی با تبیین اهمیت حیاتی زکات در برنامه اقتصادی، فرهنگی و تربیتی اسلام، گفت: زکات به‌عنوان یکی از واجبات دین مبین اسلام، آزمونی مالی و وسیله‌ای برای طهارت مادی و معنوی مسلمانان و ابزاری جهت رفع و ریشه‎کن کردن فقر در جامعه اسلامی است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام در ادامه با بیان اینکه زکات، درمان دردهای اقتصادی جامعه است، افزود: بسیاری از خلاف‌هایی که افراد مرتکب می‌شوند به دلیل فقر است، اگر با عمل به فرامین اقتصادی اسلام به فقرا توجه شود، آمار خلاف‌کاری‌ها نیز کم می‌شود.

دبیر ستاد جمع‌آوری زکات ایلام در پایان ابراز امیدواری کرد: مردم مسلمان ایران اسلامی در عمل به این فریضه الهی که در قرآن از آن در کنار نماز یاد شده است همواره  بیش از پیش مشارکت داشته باشند.

captcha