ضرورت استخراج مؤلفه‌های مدیریت جهادی از نهج‌البلاغه
کد خبر: 1390606
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد:

ضرورت استخراج مؤلفه‌های مدیریت جهادی از نهج‌البلاغه

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران بر ضرورت استخراج راهکارهای مدیریت جهادی که در نهج‌البلاغه آمده است، تأکید و تصریح کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی می‌تواند در راستای تحقق شعار سال مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: اتاق فکری در این اداره‌کل به منظور رصد منویات مقام معظم رهبری به ویژه شعار سال ایجاد شده است؛ تأکیدات معظم له بر موضوع فرهنگ، فعالیت‌های منسجم‌تر دستگاه‌ها را می‌طلبد.
وی با اشاره به شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: آنچه می‌تواند اقتصادی بالنده و مقاوم در برابر تحریم‌ها ایجاد کند فرهنگ است؛ بنابراین فرهنگ قناعت باید جایگزین تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی شود.
حجت‌الاسلام حسینی افزود: مقام معظم رهبری عزم ملی و مدیریت جهادی را راهکار رسیدن به فرهنگ و اقتصاد بالنده دانسته‌اند؛ الگوگیری از ائمه معصومین(ع) در راستای سبک زندگی مشارکت همه مردم و مسئولان را می‌طلبد.
وی با تأکید بر ضرورت تمسک به قرآن و روایات، به‌ویژه استخراج راهکارهای مدیریت جهادی از نهج‌البلاغه، تصریح کرد: این راهکارها باید استخراج و در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه سخنان خود آستان امامزادگان را از بهترین مکان‌های فرهنگی برای حضور همه اقشار جامعه دانست و گفت: از این مکان‌های معنوی می‌توان به عنوان ملجأ به تحقق رساندن شعار سال استفاده کرد.
حجت‌الاسلام حسینی یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد اسلامی را «وقف» برشمرد و گفت: افزایش بهره‌وری موقوفات و ایجاد موقوفات جدید از سال گذشته با برگزاری کنگره ملی در دستور کار قرار گرفته و امسال نیز ادامه دارد. تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی می‌تواند در راستای تحقق شعار سال مؤثر باشد.

captcha