منویات رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد با تکیه بر ارکان نظام محقق می‌شود
کد خبر: 1389933
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
منتخب مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس تأکید کرد:

منویات رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد با تکیه بر ارکان نظام محقق می‌شود

گروه اجتماعی: رسول خضری فرهنگ را زیربنای اساسی برای توسعه اقتصادی و انسانی جوامع دانست و اضافه کرد: منویات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری شعار سال تنها با تکیه بر ارکان اصلی نظام یعنی مردم، ولایت و ارزش‌های دینی محقق می‌شود.

رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در خانه ملت درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: تعامل و همفکری مجریان سه قوه نظام در تحقق مدیریت جهادی برای رسیدن به اهداف مورد نظر در نام‌گذاری شعار سال به نام فرهنگ و اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری بسیار مهم است چرا که بدون تعامل و ایجاد زمینه‌های همفکری مشترک رسیدن به اهداف متعالی سخت به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، مردم را ولی‌نعمت‌های نظام و انقلاب عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به هر هدف مهم و بلندی که موجب رشد و شکوفایی همه‌جانبه کشور شود نیاز داریم تا از ظرفیت و مشارکت توده مردم بهره بگیریم.

خضری با تأکید بر غفلت نکردن از ظرفیت توده‌های مردمی در ایجاد زیرساخت‌های توسعه کشور، فرهنگ را زیربنای اصلی توسعه و رشد اقتصادی و انسانی جوامع دانست و اضافه کرد: فرهنگ برای بسیاری از مسائل و مباحث موجود در جامعه از جمله مباحث اقتصادی زمینه‌سازی می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به جایگاه فرهنگ در تحقق اقتصاد مقاومتی که سیاست‌های اجرایی آن از سال 86 مطرح شده است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه از امکانات و منابع داخلی برای کاهش وابستگی به کالاهای مصرفی خارجی از مؤلفه‌های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است.

خضری با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته با بهره‌گیری از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات را حل کنیم، به دوران جنگ و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: خلق حماسه در روزهای جنگ تحمیلی با بهره‌مندی از فرهنگ و ایمان قلبی مردم به ارزش‌ها و آرمان‌های نظام  امکان‌پذیر شد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در خانه ملت خاط‌رنشان کرد: برای رسیدن به اهداف حوزه فرهنگ و اقتصاد نیز نیازمند خلق حماسه هستیم، مردم در سال گذشته حماسه سیاسی را با حضور مقتدرانه خود در پای صندوق‌های رأی خلق کردند و امروز نوبت دولتمرادن است حماسه فرهنگی و اقتصادی را با تکیه به ارکان اصلی نظام خلق کنند.

captcha