ایران هتک حرمت بقاع متبرکه اویس قرنی و عمار یاسر را محکوم کرد
کد خبر: 1389543
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

ایران هتک حرمت بقاع متبرکه اویس قرنی و عمار یاسر را محکوم کرد

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هتک حرمت بقاع متبرکه «اویس قرنی» و «عمار یاسر»، صحابه پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) توسط گروهک تروریستی داعش را شدیداً محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدامات اخیر گروهک تروریستی داعش در هتک حرمت بقاع متبرکه اویس قرنی و عمار یاسر، صحابه پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) را شدیداً محکوم کرد.

وی  گفت: واکنش جامعه بین المللی و محکومیت این اقدامات ، گام  نخست در ایفای مسئولیت نسبت به صیانت از مقدسات ادیان الهی و جلوگیری از تکرار این قبیل اقدامات افراط گرایانه و کور می باشد.

گروه تروریستی تکفیری «داعش»، دیروز، 6 فروردین‌ماه، مزار «اویس قرنی»،‌ از یاران باوفا و گرانقدر امیرالمومنین(ع) و «عمار یاسر»، از صحابه پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) را در شهر «الرقه» در شمال سوریه تخریب کرد.
بخش اعظم استان «الرقه» در شمال سوریه تحت تصرف گروه تروریستی داعش است و این گروه مدعی است که امارت اسلامی خود را در آن تشکیل داده است.

داعش تاکنون بسیاری از بارگاه‌ها و مزارهای متبرکه صحابه پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) را در مناطق مختلف سوریه به ویژه در استان‌های رقه و دیر الزور و حسکه را تخریب کرده‌اند.

 

captcha