آغاز ثبت نام دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن در کاشان
کد خبر: 1382954
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
توسط مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان صورت می‌گیرد؛

آغاز ثبت نام دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن در کاشان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کاشان از آغاز ثبت نام دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن ویژه بانوان به‌مدت دو هفته در محل این مرکز قرآنی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی حسن‌زاده، مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن برگزار می‌شود، گفت: با هدف تربیت معلمان کارآمد در زمینه آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن را ویژه بانوان از فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌کند.
وی در رابطه با نحوه ثبت نام دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون جهت شرکت در این دوره تخصصی تا 25 اسفندماه جاری ثبت نام کنند؛ از ویژگی‌های برجسته این دوره تدریس چهره برتر قرآنی سیدمهدی سیف خواهد بود که اعطای گواهی‌نامه پایان دوره از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مزیای این دوره است.
مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) افزود: شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان جهت تدریس در دوره‌های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در آموزش روخوانی و روانخوانی و به روز کردن و ارتقای سطح دانش و مهارت معلمان آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن از اهداف جزیی این طرح است.
حجت‌الاسلام حسن‌زاده داشتن حسن خلق و رعایت شئونات اسلامی و داشتن سن حداقل 22 سال و حداکثر 35 سال را از شرایط فراگیران این دوره دانست و تصریح کرد: میزان تحصیلات حداقل دیپلم و یا اتمام پایه 3 مدارس علمیه، قبولی در آزمون ورودی شامل روانخوانی قرآن و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، سپردن تعهد مبنی بر حضور منظم و مستمر در دوره و همکاری با مؤسسات قرآنی محل سکونت پس از دوره، موفقیت در مصاحبه ورودی برای احراز انگیزه و توانایی داوطلبان و تسلط بر روانخوانی و تجوید قرآن کریم (سطح مقدماتی) از دیگر شرایط فراگیران است.
وی در رابطه با ضوابط آموزشی این دوره تأکید کرد: این دوره به‌صورت حضوری به همراه گذراندن دورس غیر حضوری برگزار می‌شود؛ حدنصاب قبولی در آزمون پایانی دوره، کسب امتیاز 70 از 100 است که شرایط اعطای گواهی‌نامه پایان دوره، کسب معدل حداقل 15 از 20 از تمامی دروس دوره است.
مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در ادامه یادآور شد: مدت آموزشی این دوره را 80 ساعت است که به‌صورت حضوری و غیرحضوری اجرایی می‌شود؛ ارزشیابی ورودی و پایانی، گذراندن 40 ساعت تدریس عملی آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به‌عنوان کارورزی دوره در یکی از مؤسسات و مراکز قرآنی شهرستان محل سکونت از نظام ارزشیابی این دوره است.
وی در پایان به مباحث قابل ارائه در دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن اشاره و اضافه کرد: توانمندی‌های تکمیلی و توانمندی‌های روش تدریس را از محتوای آموزشی این دوره است؛ مباحث عمومی قرائت و کتابت قرآن، کارگاه آموزش تلاوت ترتیل قرآن، قواعد و مهارت‌های روخوانی و روش تدریس آن و قواعد و مهارت‌های صحت قرائت و تجوید مقدماتی و روش تدریس آن از این جمله است.
یادآور می‌شود، بانوان متقاضی این دوره برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 4446323، 4464445 و 5552106 با کد 0361 تماس حاصل کنند.

captcha