توسعه فرهنگ وقف بدون در نظرگرفتن نقش روحانیت امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 1378756
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

توسعه فرهنگ وقف بدون در نظرگرفتن نقش روحانیت امکان‌پذیر نیست

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با بیان اینکه احیای وقف وظیفه روحانیان را سنگین‌تر می‌کند، گفت: وقف در خراسان جنوبی پیشینه درخشانی دارد که مهم‌ترین جلوه آن در حوزه‌های علمیه نمایان است


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی امروز، چهارم اسفند در جمع طلاب بیرجند و قائن اظهار کرد: وقف در خراسان جنوبی پیشینه درخشانی دارد که مهم‌ترین جلوه آن در حوزه‌های علمیه نمایان است.



وی عنوان کرد: حوزه علمیه قائن موقوفه‌ای با قدمت بیش از 800 سال است که از عواید این موقوفه در تربیت هزاران روحانی و عالم استفاده می‌شود و امروز روحانیان باید در راستای ترویج وقف بین نسل‌های آینده تلاش کنند تا این سنت حسنه به فراموشی سپرده نشود.



مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی نقش روحانیان را درگسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی مهم برشمرد و افزود: جبران عقب‌ماندگی‌ها در توسعه فرهنگ وقف بدون در‌نظر گرفتن نقش مهم روحانیت امکان‌پذیر نیست.



گرایلی با اشاره به اینکه حوزه‌‎های علمیه و روحانیان در پیروزی انقلاب اسلامی و توسعه فرهنگ وقف نقش مهمی داشتند، گفت: روحانیان به‌عنوان اثرگذارترین مجموعه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه است و اگر بخواهیم آینده حوزه‌های علمیه از لحاظ اقتصادی تأمین شود باید وقف، مورد توجه قرار گیرد.



‌وی تأکید کرد: وقف باید در جامعه، مردمی شود و همه آحاد جامعه در این سنت الهی مشارکت داشته باشند که علما و مبلغان در این زمینه می‌توانند مردم را با فرهنگ وقف آشنا کنند.



مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی یادآور شد: همیاری روحانیان در احیای موقوفات، تبیین احکام وقف بین آحاد جامعه و اجرای امینانه نیات واقفان از اقدامات مهم برای فرهنگ‌سازی امر وقف است.

captcha